PUBLICITAT

2,3 milions de dies d’esquí venuts a Grandvalira

El percentatge d’obertura de pistes han sigut superiors al 75% a Pal Arinsal i Ordino Arcalís

Per El Periòdic

Pistes de Grandvalira.
Pistes de Grandvalira. | El Periòdic

La primera temporada d’hivern amb totes les estacions d’Andorra gestionades per Grandvalira Resorts, ha conclòs amb un balanç «molt positiu» i un total de 2.364.359 dies d’esquí venuts, superant, per poc, les dades acumulades de l’anterior campanya. En aquest hivern, amb escasses precipitacions i un entorn energètic i econòmic complex, les xifres positives han estat fruit de les inversions en neu de cultiu que s’han realitzat en els últims anys, que ha permès garantir més del 60% dels dominis esquiables coberts per la xarxa de producció de neu. Un fet que ha donat avantatge competitiu a les estacions de Grandvalira Resorts envers a la resta d’estacions del Pirineu durant la temporada, oferint sempre percentatges d’obertura de pistes superiors al 75%, en el cas de Pal Arinsal i Ordino Arcalís, i més de 100 quilòmetres esquiables a Grandvalira.


Juan Ramón Moreno, director general de Grandvalira Resorts, declarava que «ha estat una bona temporada en la qual hem pogut assolir els objectius i xifres d’ocupació acumulades superiors a l’hivern passat, tot i haver tingut una campanya atípica quant a precipitacions de neu». Per aquesta banda, el director destaca que «els grans esforços dels equips de terreny han estat vitals per garantir unes condicions que han sigut de les millors entre les estacions del Pirineu».


La primera temporada amb l’Andorra Pass, el Nord Pass i el Mountain Pass ha conclòs d’igual manera amb «un èxit considerable» i amb un creixement de les vendes dels nous forfets de temporada respecte l’any passat. Així mateix, l’opció majoritària ha estat la de l’Andorra Pass, amb un 74% dels clients, mentre que el Nord Pass ha estat l’opció escollida pel 23%. Per l’altra banda, el Mountain Pass ha suposat el 3% de les vendes globals.


L’estació de Grandvalira ha superat lleugerament les xifres de la temporada anterior amb un total d’1.747.333 dies d’esquí venuts en els 136 dies d’obertura, suposant un 1,41% més respecte l’any anterior. La jornada amb més afluència a l’estació ha tornat a coincidir amb les festivitats de Carnaval, concretament el dilluns 20 de febrer, amb un registre total de 24.691 esquiadors, mentre que en el conjunt de les estacions de Grandvalira Resorts, aquell dia també va ser el de màxima assistència amb 33.977 visitants. els mercats de proximitat han tornat a tenir un molt bon comportament, tal com es va registrar la temporada passada, destacant el creixement de l’afluència de visitants madrilenys. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT