PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El projecte MenjAND solidari col·labora per primer cop amb Càritas Andorrana

La iniciativa d’Andorra 2029 té com a objectiu limitar el malbaratament dels aliments

Per El Periòdic

Personal de Càritas Andorrana repartint menjar.
Personal de Càritas Andorrana repartint menjar. | Ruben Calvo

A Andorra, es troben en situació de precarietat alimentària moltes persones. Càritas Andorrana té demandes en el seu dia a dia d’un total de 53 famílies i altres usuaris que puntualment també requereixen el seu suport. 

Un dels eixos fixats en el projecte és sumar-se a la feina que fan les institucions i treballar a favor del benestar social. El comitè tècnic d’Andorra 2029 ha estat l’ideòleg de MenjAND solidari, una iniciativa que es va posar en marxa ahir amb una primera col·laboració amb Càritas Andorrana. Es tracta d’un programa social que neix amb la voluntat d’ajudar a les persones que pateixen una situació econòmica complicada. L’objectiu del projecte és generar i distribuir aliments entre aquests col·lectius. Una de les claus per poder tirar endavant el projecte és limitar el malbaratament d’aliments a l’estació de Grandvalira als sectors de Canillo, Soldeu i El Tarter, tot fent possible el seu reaprofitament establint un circuit solidari perquè aquests arribin d’una forma nutricionalment saludable a aquestes persones i famílies. 

La primera de les accions, que serveix com a aprenentatge per a noves col·laboracions, es va activar ahir amb Càritas Andorrana. L’equip de restauració de Grandvalira ENSISA ha entregat a diferents usuaris associats a l’entitat un total de 150 menús elaborats a les cuines de l’estació (ravioli de carabassa, mandonguilles amb sípia i coca de Perafita).
L’impulsor del projecte, Àlex Orué, va explicar que en el dia a dia de l’estació es mou molt producte i matèria primera per donar servei als clients. Orué va comentar que «hem pogut analitzar quins són els possibles excedents i que en algun moment de la temporada, sobretot, en el tram final, podem tenir».

PUBLICITAT
PUBLICITAT