PUBLICITAT

Escaldes Engordany

Demòcrates es compromet a mantindre el bus de forma gratuïta

Espot valora analitzar el transport segregat a la vall central del país

Per El Periòdic

Espot i Vilarrubla en una parada de transport públic
Espot i Vilarrubla en una parada de transport públic | ANA

Demòcrates per Andorra es compromet a mantenir la gratuïtat del bus i valora la possibilitat d’analitzar la implementació del transport segregat a la vall central Demòcrates per Andorra. Així ho va exposar el candidat de la formació, Xavier Espot, que ha defensat que aquest transport segregat «en un principi» hauria d’operar «com a mínim» des de Sant Julià de Lòria fins a Escaldes-Engordany, i amb possibilitat de «prolongar fins a la Seu d’Urgell».


Espot va explicar que la gratuïtat del transport públic que s’ha impulsat en aquesta legislatura ha tingut «un triple avantatge». Des d’un primer punt, s’ha produït per una finalitat mediambiental, ja que «fomenta que la gent utilitzi menys el vehicle privat i més el transport públic» ajudant al fet que «col·lapsi menys» la xarxa viària. A més, consta d’una «finalitat clarament social», pensant en les famílies que si han de «pagar 30 o 60 euros mensuals menys, són més diners que tenen per destinar al lloguer, a pagar els aliments o qualsevol altra despesa», va declarar Espot. Va defensar també que «Creiem que és una bona decisió i que a més a més per raó d’aquest triple avantatge és de rebut i cal que durant la legislatura vinent mantinguem la gratuïtat». A més, el demòcrata va afegir que s’ha de tenir en compte «el canvi de paradigma» ha provocat que «en alguns moments hi hagi hagut tensió, manca de freqüències suficients, d’adaptació horària suficient» és necessari tirar endavant un «procés participatiu molt ampli», tan bon punt comenci la legislatura, per «incrementar freqüències i horaris de les línies de transport públic».


En l’àmbit del transport segregat, el candidat demòcrata va manifestar que volen «analitzar en profunditat» la implementació d’aquest sistema que podria ser «un ferrocarril, un tramvia o un trambús». Espot va destacar que, inicialment, aquest sistema podria funcionar a la vall central per descongestionar la xarxa viària, per més tard, ampliar-se a la Seu d’Urgell. L’actual cap de Govern en funcions va al·legar que, ja en aquesta legislatura, s’han fet prospeccions al respecte en el marc de l’estudi sobre el desenclavament d’Andorra. A més a més, ha manifestat que tot i que l’anàlisi és embrionària, és un «bon punt de partida i a partir d’aquí ho hem de començar a treballar amb una mica més de profunditat, de detall, amb concertació també amb els actors interessats». «Crec que pot ser una molt bona fórmula sobretot per descongestionar la xarxa viària a la vall central», va sentenciar el candidat, que es va mostrar obert a què aquest transport s’impulsi conjutament amb el sector privat. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT