PUBLICITAT

Els hotelers aposten per eines com la Cambra per fer formacions

  • La futura Unió Hotelera d'Andorra sol·licitarà que els cursos de català s'adaptin als horaris del sector
E. A.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turistes són atesos a la recepció d'un hotel. Foto: EDUARD COMELLAS

Cada dia es coneixen més detalls del programa que la futura Unió Hotelera, fruit de la fusió entre la històrica entitat del mateix nom i l'Associació d'Hotelers d'Andorra (AdHA), pretén tirar endavant. Un dels aspectes primordials per als empresaris del sector és la formació del personal, motiu pel qual estan decidits a utilitzar les eines de què disposen –com ara la Cambra de Comerç– per promoure l'organització de cursos i jornades sobre aquells temes que creguin més adients per millorar la qualitat del servei. A més, sol·licitaran al Servei de Política Lingüística que, en l'organització dels cursos de català, tingui també en compte els horaris dels treballadors d'aquest sector.

«Aquest país viu del turisme i cal que tots ens mentalitzem que és així». Així de clar va ser el portaveu dels hotelers, Joan Antoni Azurmendi, en declaracions a aquest rotatiu. El programa de treball de l'entitat acabarà de completar-se a partir de les aportacions que facin els socis, però està clar que la professionalització dels treballadors –que passa per millorar la seva formació– és un dels temes que més preocupa la patronal del sector.

De fet, unes setmanes enrere, el mateix Azurmendi proposava que part dels diners que es destinen a campanyes de comunicació externa s'inverteixin en formació dels treballadors, amb l'objectiu de millorar la imatge que els turistes s'emporten del país. Aquesta és una idea que, en un principi, l'entitat voldria plantejar en el marc de la Taula de Turisme, si bé el moment polític, amb un Govern en funcions, no és el més propici per obrir noves línies de treball amb l'Administració.

El portaveu de la futura associació està convençut que «amb una petita part del que es dedica a comunicació externa, es podrien fer programes de formació bàsica, de mentalització dels que estan de cara al públic. Això també és comunicació, directa amb el turista».

La nova Unió Hotelera, que veurà la llum a partir de l'assemblea de dijous, difícilment organitzarà cursos pel seu compte. Ara bé, els seus impulsors, que entraran a formar part de la junta directiva, sí que estan disposats a recórrer a les eines de què disposen per oferir formació als empleats. Una d'aquestes eines és la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis. «Tots els hotels són socis, de manera obligatòria, de la Cambra i pensem que, des d'allà, es poden organitzar cursos específics per al sector, per millorar l'atenció que es dóna a turistes i clients», va dir Azurmendi.

Pel que fa als cursos de català –en aquest cas, una eina que ja existeix–, els hotelers esperen que es programin classes que tinguin en compte els horaris del sector, que «no són els mateixos que els del comerç o altres activitats».

contactes amb la universitat / D'altra banda, els hotelers estan també en contacte amb la Universitat d'Andorra (UdA) «per crear alguna cosa conjunta» –va apuntar Azurmendi que, en qualsevol cas, no va voler entrar en detalls sobre aquesta qüestió. Al cap i a la fi, la nova Unió Hotelera començarà a treballar per la base i impulsant accions de formació que siguin relativament senzilles de tirar endavant, «viables i efectives».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT