PUBLICITAT

Encamp

La Vuelta arriba a Andorra a l’agost i tornarà entre el 2024 i el 2025

Andorra Turisme destina 280.000 euros per portar la prova i fer el muntatge de les infraestructures necessàries

Per Pol Forcada Quevedo

Torres i Guillén durant la presentació, ahir.
Torres i Guillén durant la presentació, ahir. | SFGA/JAViladot

La Vuelta torna enguany a Andorra. En primer lloc, ho farà per acollir el final de la tercera etapa de la competició, en la qual els ciclistes sortiran des de Barcelona i per primer cop acabaran al port de Comallemple el 28 d’agost, la que serà la primera etapa de muntanya de la cita. La segona part serà l’endemà al matí, ja que sortiran des de la capital per anar direcció a Tarragona.

Durant la presentació, que va anar a càrrec del ministre de Turisme i Telecomunicacions en funcions, Jordi Torres, i el director de La Vuelta, Javier Guillén, es va destacar que des del punt de vista del recorregut, la d’enguany «serà una de les edicions més potents». Així mateix, Guillén va assenyalar que «tocava tornar», ja que la darrera vegada que la prova va venir al Principat va ser l’any 2019, i «Andorra és una garantia d’èxit». En aquest sentit, el director va avançar que la competició tornarà al país de manera «immediata», perquè si no és durant l’any vinent serà segur el 2025.

En afegit, va destacar que el fet de finalitzar la prova a Arinsal permet tres coses: posar en valor la muntanya, «el referent d’aquest esport»; promocionar les estacions d’esquí del territori; i alhora «buscar l’efecte de la desestacionalització de les activitats que es poden realitzar en un país». Amb tot, va asserir que, avui dia, Andorra es pot descriure com «un autèntic territori ciclista».

Amb la voluntat de posicionar el país com a destí cicloturístic de referència, Torres va explicar que Andorra Turisme destina 180.000 euros per portar la prova al Principat, més uns 100.000 euros addicionals per facilitar el muntatge de les infraestructures necessàries per acollir l’esdeveniment. Cal recordar que la competició té un seguiment global que arriba als 400 milions de persones, fet que també ajudarà a promoure Andorra. Així, Guillén va comentar que «es promociona una marca i s’ensenya el producte que té darrere». «Quan venim, surt Andorra en la dimensió dels seus paisatges, ciutats, muntanyes, llacs... i crec que això és el millor missatge que es pot donar a l’espectador», va afegir.

En relació amb això, el director de la Vuelta va recordar que un esdeveniment d’aquesta mena mou al voltant de 3.500 persones que han de pernoctar a cada indret on van: «La prova necessita cada nit entre 22 i 25 hotels». Per això, va comentar que en l’àmbit hoteler, «Andorra pot presumir gràcies a la seva qualitat» en aquest sector. En afegit, Guillén va assenyalar que l’impacte econòmic que tot això comporta ronda entre els 350.000 i els 400.000 euros. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT