PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El viaducte Doctor Vilanova tancarà durant vuit o nou mesos

El pont d’Andorra la Vella quedarà blocat per una obra complexa

Per El Periòdic

El cònsol menor d’Andorra la Vella, David Astrié i el ministre de Territori i Habitatge Victor Filloy al viaducte.
El cònsol menor d’Andorra la Vella, David Astrié i el ministre de Territori i Habitatge Victor Filloy al viaducte. | M.F.

El carrer Doctor Vilanova en el tram comprès entre la plaça Rebés i la rotonda del Govern quedarà tancat a partir de dilluns vinent arran de les obres de refecció del viaducte. Es tracta d’una obra complexa que es calcula que s’allargui entre «vuit o nou mesos» tal com va explicar el cònsol menor d’Andorra la Vella, David Astrié, que va recordar que el cost és d’1,9 milions d’euros. Al seu torn, el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, va destacar que des de Mobilitat no es creu que aquest tall de trànsit tingui «massa afectació», ja que es tracta d’una via que està «superada per altres» d’alternatives com la Baixada del Molí. 

Astrié va recordar que al llarg dels darrers mesos ja s’havien pres «mesures cautelars» per seguretat tot i que va voler incidir que «mai hi ha hagut un perfil immediat» al viaducte. D’aquesta manera, en un primer moment, es va tallar el pas als vianants a la banda dreta en sentit ascendent, on «es concentraven la majoria de patologies d’oxidació» de l’estructura. Posteriorment, es va restringir el pas als vehicles pesants i darrerament, el 17 de desembre es va tallar el carril de baixada i els vehicles només han pogut circular aquests mesos en sentit ascendent i pel mig de la calçada. 

El cònsol menor va recordar que el viaducte es va construir als anys setanta i que «els mètodes constructius» no incloïen la impermeabilització, la qual cosa ha estat «la causant de la majoria de patologies». Els treballs que s’han de dur a terme consistiran a treure el paviment, «sanejar l’entrebigat» i refer l’estructura. A més, s’aprofitarà la intervenció per ampliar les voreres de banda i banda i treure els esglaons que hi ha a la part dreta, la que està a tocar de l’edifici del Govern, per millorar l’accessibilitat. Els treballs es duen a terme ara perquè la primera fase de la xarxa de calor de FEDA ja està gairebé enllestida i els treballs de davant de l’edifici del Govern estan arribant a la finalització. 

Tal com es va comentar, des de Mobilitat no s’espera que hi hagi gaires complicacions arran del tall d’aquesta via. De fet, Astrié va puntualitzar que les mesures preses el 17 de desembre ja van ser amb la intenció de «desincentivar» l’ús d’aquest viaducte. El ministre de Territori va explicar que Prat de la Creu té «una intensitat mitjana diària d’entre 10 i 12.500 vehicles al dia i és una artèria important, però hem constatat que des que el comú va instaurar un sol sentit tampoc s’ha afegit dificultats» a aquest carrer.

Filloy va defensar que és «important» el manteniment de les infraestructures viàries i més de vies com aquesta que han estat donant servei més de 40 anys. «Ara toca una posada a punt», va dir. I va afegir que malgrat que la via no forma part de la xarxa de carreteres generals el Govern donarà «suport», a l’obra participant «en els costos», amb una partida que pot estar al voltant dels 150.000 euros. I això és així, va puntualitzar, per la «casuística concreta» de la intervenció, ja que sota el viaducte es troben els aparells de climatització del Govern i això «dificulta l’operativa de l’obra». De fet, Astrié va destacar que aquests treballs requereixen una «manera de procedir que no és normal», pel fet que s’ha de treballar des de sota la carretera i això també provoca que s’hagi de restringir el pas al 100%. 

El cònsol menor va recordar que aquesta setmana s’han licitat els treballs de la part baixa de Doctor Vilanova, que han de servir per ampliar la via a tres carrils, dos de pujada. A més, va incidir en el fet que s’actuarà sobretot a la parcel·la, perquè és on es farà el tercer carril. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT