PUBLICITAT

Punt de trobada 2.0 del sector empresarial

  • Un nou portal web connecta empreses i treballadors per facilitar oportunitats de negoci
C. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El nou portal andorrà.

La revolució de les xarxes 2.0, que faciliten connexions i comunicacions a grups o sectors amb interessos comuns, és la base sobre la qual s'ha creat Andorlink. Fa poques setmanes que està operativa, però ja ha despertat la curiositat de bona part de l'empresariat andorrà.

La idea embrionària, segons explica un dels seus fundadors, Hugo Miranda, va ser la de crear «una xarxa social que englobés a totes les empreses del país». És a dir, una xarxa a l'estil Linkedin, la més estesa a escala mundial, però a l'andorrana.

Andorlink permet, per exemple, mostrar a tots els usuaris el perfil i currículum, per tal de ser escollit o captar l'interès d'empreses a la recerca de treballadors. També permet a l'internauta linkar el seu perfil amb el de l'entitat on treballa, per tal de quedar unit així a la resta de plantilla i accedir a notícies, novetats o informació que aquesta vulgui publicar.

En aquest sentit, el portal també permet la creació de grups, els quals poden ser públics o privats, informa Miranda. Pel que fa als tancats, «caldrà haver estat convidat prèviament per un dels seus membres». L'associació de comptables del país, per posar un exemple, ja ha creat el seu grup personal.

De la mateixa manera que per accedir a alguns dels grups cal una prèvia invitació, també per poder ser partícip d'Andorlink cal haver estat convidat abans per algun dels seus membres. «No volem una xarxa massificada, això no és el Facebook on tothom juga i penja fotos, volem que els contactes que s'hi estableixin siguin de valor» manifesta Miranda.

I és que la voluntat és que les connexions permetin, als que la busquen, trobar feina, i als que necessiten un perfil concret de treballador, trobar-lo. I paral·lelament, tancar oportunitats de negoci, «entre inversors i persones que tinguin idees empresarials». En èpoques de crisi i d'una activitat molt aturada, l'opció xarxes 2.0 esdevé un dels pocs bris de llum perquè els empresaris puguin tirar endavant projectes. Per comoditat, per l'accessibilitat i també perquè és gratuït.

 

Programes de comptabilitat

Precisament la gratuïtat és un dels aspectes que ha permès que en poques setmanes de vida, Andorlink ja compti amb més d'una cinquantena de persones inscrites, a més d'entitats com la Cambra de Comerç, l'Empresa Familiar Andorrana, la Confederació Empresarial Andorrana i entitats bancàries. Noms com aquests amplien l'atractiu del web per als treballadors, tenint en compte el volum de negoci que mouen. A més, les entitats publiquen a Andorlink la seva agenda d'esdeveniments, com formacions o conferències o d'altres aspectes d'interès laboral.

Però aquesta nova xarxa social ha volgut oferir un plus més a aquells que estan disposats a pagar una mensualitat, igual que fan portals com Spotify, el Flickr, o les pàgines de descàrrega de productes audiovisuals. Si l'usuari accedeix a «pagar una quota d'entre vint o trenta euros, podrà accedir a programes de pagament de comptabilitat o de fiscalitat, per exemple, rebre assessorament comptable o accedir a videoconferències», exposa Miranda.

Amb tot, el nou portal web es distingeix per ser el primer d'aquestes característiques elaborat íntegrament en català. Miranda explica que a Catalunya hi ha algun servei similar, però que s'assembla més a una plataforma per a buscar i oferir subvencions laborals que no per a connectar treballadors i empreses per dinamitzar el sector. Per aquest motiu, i malgrat que de moment Andorlink se centra en el territori del Principat, els seus creadors no descarten obrir-se també a l'empresariat dels Pirineus, per engrandir la xarxa i augmentar les possibilitats de negoci.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT