PUBLICITAT

Canillo

El pont tibetà supera els 100.000 visitants, un 31,5% més del previst

Un 42% dels enquestats situa la infraestructura com el motiu principal de l’estada al Principat

Per Albert Belis

Francesc Camp, ahir en roda de premsa.
Francesc Camp, ahir en roda de premsa. | Xavi Pujol

El nombre de visitants que ha tingut el pont tibetà durant aquest primer any de funcionament ha superat les 100.000 persones (101.108), un 31,5% més que l’objectiu que s’havia fixat el Comú de Canillo, segons l’enquesta efectuada a 3.600 usuaris entre els mesos de juny i novembre passats que va presentar ahir la corporació al Museu de la Moto. Per contra, el mirador del Roc del Quer no va arribar als 100.000 visitants (97.159), un 25,3% menys del previst. 

Les entrades venudes, que es podien comprar per separat o en un paquet que incloïa les dues infraestructures, han estat 149.080, un terç per cada modalitat. El 73,3% dels turistes han visitat el pont i el mirador entre els mesos de juliol i setembre, amb l’agost com a líder amb més de 52.000 persones. Quant al canal de venda, la taquilla (55%) ha superat la web (43%), sobretot en el cas del mirador.

Els beneficis arriben als 521.500 € (+232%) i la facturació sobrepassa el milió d’euros (+56%)

Pel que fa al perfil dels visitants, l’edat mitjana ha estat de 42,6, sent la franja majoritària, amb un 26%, entre els 46 i 55 anys. La mitjana de persones en un grup ha estat de 3,3, amb la família (46%) i la parella (37,7%) com els tipus d’agrupació més habituals. La procedència majoritària ha estat la dels turistes catalans, un 80% dels espanyols que han visitat la parròquia (10% valencians). D’aquesta manera, el conjunt d’espanyols s’ha situat en un 76% i només un 7,1% de francesos, mentre que els visitants del país han estat d’un 11%. 

A més, la gran majoria de turistes va passar com a mínim una nit a Andorra (86%), sent Andorra la Vella la parròquia més triada (26%) i Canillo la segona, amb un 23%. L’estada mitjana va ser de 3,1 nits. Anar de restaurants i de compres a Canillo o a altres llocs del país van ser les dues activitats més escollides per complementar la visita al pont tibetà. Caldea i Naturland també apareixen com a opcions destacades.

Per un altre costat, destaca una altra dada que recull l’enquesta: prop de la meitat (41,7%) dels visitants va assegurar que el pont tibetà havia estat el motiu principal de la seva estada a Andorra. Al mateix temps, el 56% també va assegurar que no hauria visitat la parròquia de Canillo si no hagués estat el pont tibetà.

Si ens fixem en les notes que han posat els enquestats, la majoria superen el 8. Només se situen per sota d’aquesta nota la relació qualitat-preu (7,3), els lavabos (6,5) i la facilitat per aparcar el cotxe (6,5). Quant a l’expectativa, la majoria de turistes afirmen que la visita havia estat tal com s’esperaven, mentre un percentatge significatiu fins i tot millor del que tenien al cap.

La facturació del pont tibetà ha sobrepassat el milió d’euros (1.080.079 €), un 56% superior al que estava previst, mentre que la del mirador del Roc del Quer només ha estat de 331.000 euros (+1,8%). Quant als beneficis, han estat de 521.000 euros en el primer cas (+232%) i de 139.000 euros en el segon (+25%).

Pel que fa als preus, el cònsol major de Canillo, Francesc Camp, va avançar que «segurament no els tocarem, perquè són assumibles per la gran majoria de visitants». A més, va afegir, «cal tenir en compte que incorpora el servei de bus, la partida més important». Sobre les millores, va afirmar que «a curt termini poden tenir un impacte relatiu». Per exemple, «podem millorar el trànsit, però les cues hi continuaran sent, són inevitables».

D’altra banda, Camp va revelar que el pressupost del 2023 del comú s’aprovarà la primera quinzena del mes de febrer. «Volem que sigui equilibrat i no endeutar-nos», va afirmar.

PUBLICITAT
PUBLICITAT