PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El tercer vol a Madrid és en mans del sector privat del país

El Govern demana els empresaris que comprin part dels bitllets

Per El Periòdic

Un dels avions de la companyia Air Nostrum.
Un dels avions de la companyia Air Nostrum. | Air Nostrum

La possibilitat que l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell tingui un tercer vol entre setmana amb la infraestructura de la capital espanyola, Adolfo Suárez Madrid-Barajas, es troba en mans del sector privat del país. Ho manifesta el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, que explica que des del Govern s’ha demanat al teixit empresarial, comercial i turístic que faci una aportació econòmica «en espècies» a través de la compra de bitllets per garantir l’equilibri econòmic. D’aquesta manera, des de l’Executiu s’abonaria un import i la resta aniria a càrrec de la compra de bitllets per part del teixit econòmic, els quals podran utilitzar per al seu ús propi o per fer paquets dintre de la seva oferta. En aquest sentit, el ministre també assenyala que l’augment de l’aportació pel vol regular a Madrid a Air Nostrum fins als 800.000 euros es deu a la voluntat d’incrementar la capacitat de comercialització fins a gairebé les 70 places, el màxim que pot transportar l’avió, i que fins ara es limitava a una seixantena per desplaçament. Gallardo al·lega que l’ampliació de la capacitat suposa una major despesa per la companyia concessionària, un fet que se suma a l’augment dels costos de manteniment i del preu del carburant.

D’altra banda, destaca que l’ampliació de les places disponibles, segurament, implicarà una reducció del percentatge total d’afluència, que durant el primer exercici s’ha situat per sobre del 70%. Quant a la satisfacció per part de l’aerolínia, celebra que aquesta és «molt bona» i que, «en paraules de la companyia», la línia Andorra-Madrid «és el llançament de la ruta de més èxit que ha tingut Air Nostrum en tota la seva història». Davant l’èxit, des del Govern ja es treballa per treure a concurs possibles noves rutes amb la mirada fixada amb París, Palma de Mallorca i, si és possible, Londres, segons informa l’ANA. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT