PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

‘L’univers emocional del color’ pren el Museu Thyssen

L’objectiu de ‘Khrôma’ és viure una experiència d’emocions

Per El Periòdic

Un quadre de Pedro Figari de la nova exposició del Thyssen.
Un quadre de Pedro Figari de la nova exposició del Thyssen. | MUSEU THYSSEN

La nova exposició Khrôma. L’univers emocional del color que acull des d’ahir el Museu Carmen Thyssen Andorra té com a objectiu aprofundir en l’estudi de les sensacions cromàtiques a través de la implicació dels visitants com a part protagonista en la seva percepció anímica. Khrôma, de fet, pretén fer un pas endavant en la comunicació entre les obres d’art i els visitants a través d’un viatge que repassa creacions de pintors com Antonio de Felipe, Francesc Masriera, Figari, Almaraz l’Equipo Crónica o Ernst Wilhelm Nay. En aquest sentit, la mostra pot entendre’s com una exposició transgressora que, tal com va indicar el seu comissari Guillermo Cervera, «pretén superar l’academicisme artístic, que sempre hi ha de ser present, enllaçant-lo amb una part més propera al visitant a partir de l’experiència emocional».

Així, l’exposició s’organitza en sis grups de color que recreen diferents històries monocromàtiques, arribant a una policromia general per la interrelació entre totes les obres presentades.

D’altra banda, l’exposició del Made in Paris. La generació de Matisse, Lagar i Foujita, que es va inaugurar el febrer de l’any passat ha tancat les portes superant els 15.000 visitants. Una xifra que suposa un creixement del 50% respecte a les dades que la institució va aconseguir el 2021. Així mateix, de la totalitat de visitants, més de 7.000, corresponen a residents al país mentre que 3.050 provenen de Catalunya. Per altra banda, el pic més alt de visitants, es va registrar durant el mes d’agost, amb 2.671 entrades. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT