PUBLICITAT

El motor de reserves començarà a l'estiu i oferirà 10.000 habitacions

  • La nova plataforma serà operativa sota el domini 'www.turismeandorra.ad'
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els assistents hotelers a la formació sobre el motor de reserves, ahir. Foto: ANA / M.T.

El motor de reserves d'hotels que està creant la nova Unió Hotelera (UH), i que ja va anunciar EL PERIÒDIC la setmana passada, començarà a ser operatiu aquest estiu. Així ho va explicar ahir el seu gerent, Joan Armengol, durant la presentació que va realitzar l'empresa tecnològica que ha desenvolupat el motor de reserves als associats de la nova entitat.

Armengol va informar que durant les properes setmanes els hotelers introduiran els seus productes i serveis específics, mentre que a la primavera es farà el posicionament del web als diferents cercadors dels mercats emissors, intentant donar la màxima cobertura possible al motor de reserves. Amb tot, confien que a l'estiu ja es puguin realitzar les primeres vendes a través del portal web.

Dels 160 hotelers que agruparà la nova associació, que sorgeix de la unió entre la UH i l'AdHA (Associació d'Hotelers d'Andorra), s'espera que la gran majoria participin al portal, una xifra que representarà al voltant d'unes 10.000 habitacions ofertes.

Amb les vendes que es facin, hi haurà una comissió que revertirà a l'empresa tecnològica que ha creat el portal, i una part també es destinarà a l'associació per tal de finançar nous projectes.

Durant la formació l'empresa tecnològica va mostrar ahir als hotelers com introduir les seves dades dins del sistema. Quan aquesta fase estigui enllestida, es treballarà en el posicionament del portal, que és on l'associació vol centrar la major part dels esforços. Així, es calcula que d'aquí a uns sis mesos la nova plataforma, que es gestionarà sota el domini www.turismeandorra.ad, estigui completament posicionada i operativa en el mercat hoteler.

integració a un altre portal / El gerent de la UH va explicar a l'ANA que aquest nou projecte no solucionarà el problema actual de l'estacionalitat i de l'excés d'oferta enfront la demanda, però serà un nou canal que ajudarà a la comercialització dels allotjaments del Principat. A més, Armengol va afegir que no es descarta que el portal de reserves es pugui integrar dins d'un altre portal més generalista que doni informació del producte d'Andorra, com és el cas d'andorra.ad.

La nova entitat, que la setmana vinent celebrarà una assemblea per escollir la nova junta que liderarà la fusió, comptarà amb 160 hotelers i un centenar de restaurants i bars. Aquesta xifra correspon a 10.000 habitacions, el 70% de l'oferta del país.

A partir d'aquí els responsables de l'entitat confien que el nombre d'associats s'ampliï. La nova associació, que de moment es dirà Unió Hotelera de les Valls d'Andorra tot i que hi ha possibilitats que el nom canviï, tindrà com a objectiu aportar valor afegit als associats i oferir un «tarannà diferent» per tal que els integrants puguin participar i col·laborar activament.

modernització del sector / El nou motor de reserves, a través d'un portal web, pretén ser un pas més en la modernització del sector hoteler i de la restauració i la incorporació de les noves tecnologies en la seva activitat quotidiana. El portaveu dels hotelers des que va començar el procés de fusió de la UH i l'AdHA, Joan Antoni Azurmendi, considera que aquest és un dels objectius cap als quals d'ha de caminar. Azurmendi, a més, és partidari d'estudiar –i aplicar– totes les possibilitats que ofereixen les noves xarxes socials.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT