PUBLICITAT

El turista sempre té la raó

  • La nova plataforma serà operativa sota el domini 'www.turime.ad'
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els assistents hotelers a la formació sobre el motor de reserves, ahir. Foto: ANA / M.T.

Un estudi conegut en anglès com a Mistery Guest, enquesta encoberta realitzada per la Fundació Themis i Andorra Turisme, conclou que entre els aspectes a millorar en l'atenció als turistes a les oficines turístiques és el desenvolupament de les consultes quan la persona presenta alguna objecció. Aquesta és una de les principals conclusions a què ha arribat l'estudi, que mostra un 70% de satisfacció dels enquestadors en els punts examinats de forma anònima. Altres punts a millorar a les oficines de turisme són l'atenció dels usuaris quan l'oficina està plena, l'oferiment d'informació creuada referent a l'oferta d'altres parròquies, el marxandatge i l'agraïment de la visita.

L'estudi del Mistery Guest ha consistit en una enquesta encoberta que van fer en un sol dia 44 estudiants d'un curs on-line de turisme i cooperació de la Fundació Themis. Els voluntaris van fer visites a les diferents oficines de turisme fent-se passa per turistes corrents i van avaluar el servei rebut en diferents aspectes. Els resultats finals mostren un grau de satisfacció del 70% però també posen al descobert els dèficits.

El director executiu de la Fundació Themis, Omar Valdez, va presentar ahir els resultats, juntament amb la cònsol menor de Canillo, Mònica Bonell, i el gerent d'Andorra Turisme, Alexandre Andrés. «La qualitat general de l'atenció percebuda és en tots els aspectes molt bona, està per sobre del 70%, però el més important és destacar els aspectes a millorar perquè entenc que és en això en el que s'hauria de treballar», va comentar Valdez.

Pel que fa a aquests aspectes a millorar hi ha l'atenció dels usuaris quan l'ocupació de l'oficina de turisme és alta, –«ningú s'ocupa de les persones que arriben», va dir Valdez–, o bé «el tractament de les objeccions en alguns casos», així com oferir informació creuada de diferents opcions turístiques més enllà del material informatiu o de la pròpia parròquia, informa l'ANA. L'estudi, que avaluava més de 40 aspectes, pretenia mesurar la qualitat del servei a les oficines percebuda pel turista.

Quant als resultats, Andrés va comentar que les conclusions mostren molts aspectes positius fet que «vol dir que es fa una feina digna» encara que «evidentment hi ha altres aspectes a millorar i ara en aquests moments el que es fa és treballar sobre aquests punts».

De la seva banda, Bonell va assegurar que l'estudi de la Fundació Themis ha ajudat als comuns a treballar de cara al conveni d'Infoturisme. «Hem d'entrar en l'aspecte més personal, encara que ningú posa en dubte que tenim bons professionals a les nostres oficines de turisme», va remarcar Bonell, tot afegint que «els hem de facilitar les eines perquè això sigui possible». En aquest sentit, va dir que ja s'ha treballat en la uniformitat de l'aspecte dels treballadors i va avançar que aquest estiu ja hi haurà uniformes. També va parlar de les accions de formació que es portaran a terme entre tots els comuns per a millorar l'atenció a les oficines.

Andrés es va referir a la tasca de l'Observatori del Turisme i va assenyalar que aviat es donaran a conèixer informes amb dades concretes i objectives sobre el sector imprescindibles a l'hora de prendre decisions. Així mateix, va avançar que se signaran sengles convenis, amb els comuns i la nova Unió Hotelera, per tal que es pugui facilitar informació qualificada que permeti tenir un millor coneixement.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT