PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Satisfacció entre comerciants pel balanç de la campanya de Nadal

Les botigues especialitzades assoleixen xifres semblants a les d’abans de la crisi sanitària

Per Cel Márquez Bernat

L’avinguda Carlemany, ahir.
L’avinguda Carlemany, ahir. | C.M

Les vendes d’aquest Nadal han deixat amb bon gust de boca als comerciants andorrans, que han vist incrementades les compres respecte a anys anteriors. S’ha notat l’activitat a l’eix comercial durant el mes de desembre i principis de gener. Ara i durant els últims dies de Nadal, els comerciants han pogut fer el primer balanç de com han anat les vendes de la temporada.
L’eix comercial The Shopping Mile ha enregistrat una bona afluència turística durant els inicis d’hivern. Com és habitual molts turistes de proximitat han vingut a descobrir el país, esquiar i a més fer les compres. L’estalvi econòmic és un dels principals reclams que tenen els turistes per visitar el Principat, com és el cas de l’Antonio de Madrid, que comenta que «hem vingut cinc dies a esquiar i de passada hem comprat cosmètica, perfums i tabac, sobretot articles en què ens podem estalviar diners». També ho comentaven en Daniel i l’Antonio que han vingut des de Saragossa: «Hem vingut de viatge familiar a passar dos dies i a més a comprar, sobretot tabac, roba i sabates, el preu aquí és més econòmic».


En canvi, la clientela andorrana es manté en quantitat de compres i es decanta per fer un canvi d’articles que ja tenen, com la Jessica d’Andorra la Vella que explica que «hem comprat igual que altres anys, aquest hem renovat material de snowboard i esquí». També la Rufi d’Escaldes-Engordany ha prioritzat en les seves compres, assenyala que «aquest any hem comprat el que necessitem, unes ulleres per anar amb bicicleta, unes sabates i algun regal».


A les botigues de roba han millorat les vendes respecte a anys anteriors. Gustavo Major, l’encarregat de Kilvil, assegura que «les vendes han anat bé, la gent ha comprat en dies dispersos, no ha passat com d’altres anys que han vingut tots els clients de cop, hem tingut bastanta feina, però repartida». Ho confirma la Montse Soler, encarregada de la botiga Llenceria Soler, que declara que «les vendes han anat bé en general, millor que l’any anterior, no ho puc comparar més enllà perquè la botiga no estava situada en aquesta zona tan cèntrica». La Carme Molina, dependenta de la sabateria Mephisto, assegura que no s’han assolit les xifres prepandèmia, «les vendes d’aquest any han anat una mica més bé respecte a l’any anterior, però no s’està venent com el 2019, des del 2020 hem notat una baixada», però un fet l’ha sorprès: «El que ens ha fet més il·lusió és que molts clients fidels, que havien deixat de venir a causa de la pandèmia han tornat a comprar per Nadal».


Les botigues de productes especialitzats, en canvi, han notat unes xifres superiors a les d’abans del covid. El Carles, propietari de la botiga Caves Benito, assegura que «les vendes d’enguany han sigut satisfactòries, similars a l’anterior que va ser un molt bon any, el qual sortíem de la pandèmia i la gent tenia ganes de comprar. Respecte al 2019 hem millorat quant a vendes». En concordança, Jordi Tomí, el responsable de la botiga WOM Videojocs, declara que «hi ha hagut moltíssima compra, hem venut de tots els nostres tipus de productes, aquest Nadal ha anat millor que l’anterior, hem arribat a xifres similars a les de prepandèmia».


Quant a restauració, la Jonna, bodeguera del restaurant L’informal, destaca que «aquest any ens ha visitat molta gent, no hem parat, ha vingut més gent que l’any passat, ho hem omplert i hem tingut cues d’entre cinc i deu metres».


Els comerciants de les avingudes Meritxell i Carlemany clouen la campanya nadalenca satisfets, fent un balanç molt positiu i amb l’esperança que es mantingui un bon ritme de vendes durant l’any. Ara, un cop finalitzada, han de deixar pas a la campanya de rebaixes.

PUBLICITAT
PUBLICITAT