PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El mercat de joguines, a l’alça

La campanya de Nadal facturarà entre un cinc i un set per cent més que al 2021

Per El Periòdic

El Nadal és temps de regals i, des de fa dècades, aquestes dates estan marcades en vermell al calendari tant per a les famílies com per als comerços dedicats a la venda de joguines i articles d’oci. Enguany, en plena recuperació econòmica després dels efectes de la pandèmia, les estimacions dels comerços xifren entre un cinc i un set per cent l’increment en el volum de facturació respecte a la campanya del 2021. Des de Juguettos, al centre comercial Super U, l’encarregada de botiga, Esperanza Cruz, confirma que ha estat una campanya tardana, però a l’alça: «La gent ha esperat fins a l’últim moment per a fer les seves compres, però finalment les ha fet». Cruz, a més, afirma que el model de compra familiar ha canviat molt durant els últims anys: «Cada vegada és més difícil vendre joguines. Els nens avui s’avorreixen molt abans, així que les famílies busquen un regal perfecte, educatiu, dinàmic, que entretingui i, sobretot, que duri».

Les dates de més activitat varien segons la procedència dels compradors. Des dels grans magatzems s’indica que, malgrat que tant el 24 de desembre com el 6 de gener són dates molt demandades, les famílies franceses aprofiten al Pare Noel, mentre que les espanyoles prefereixen els Reis d’Orient. 

Respecte al tipus de regals triats pels nens aquest Nadal, hi ha un clar favorit: el tamagotchi. Un clàssic que torna a estar de moda i que lidera les llistes d’encàrrecs i peticions a grans magatzems. Tot i això, no queden molt enrere altres regals més tradicionals com les cartes col·leccionables del Mundial de Qatar, nines clàssiques i jocs de taula de tota mena.

Precisament, el tamagochi ha demostrat l’eliminació de la sexualització en les joguines, un avanç social cada vegada més arrelat en la consciència popular. Ni els productes roses són per a nenes ni els blaus per a nens. «Tots els tamagotchi eren de colors associats a la figura femenina, però s’han venut molt fàcilment en tots els sectors de població. És l’exemple perfecte que cada vegada hi ha menys discriminació entre sexes». 

Un assumpte que també compta amb el suport del Govern, des d’on en els últims anys s’han impulsat campanyes per a tractar de derrocar els prejudicis de sexualitat lligats als colors i les utilitats de les joguines.

 

Anticipar-se per sobreviure 

D’altra banda, l’auge de les grans plataformes de venda en línia dificulta la supervivència de les botigues tradicionals. La comoditat de fer-ho des de casa pot ser un factor determinant per decantar-se entre l’una o l’altra opció. No obstant això, el tracte personalitzat que es rep en els establiments físics i l’experiència de venda són molt superiors als oferts davant d’una pantalla. A Juguettos Andorra saben com combatre l’avanç d’aquesta mena de plataformes: «L’anticipació és clau. No esperar que tothom demani un producte concret per a portar-lo a la botiga. Cal analitzar el mercat i les preferències per a moure’s ràpidament i oferir el millor resultat».

 

Alternativa segura 

Així mateix, dins de l’ampli ventall de modalitats de regals tecnològics, el sector gaming és, cada vegada més, una opció més demandada pels nens i nenes a l’hora d’omplir les seves peticions de regals en la campanya nadalenca. La il·lusió de divertir-se i gaudir al màxim de l’experiència dels seus jocs favorits, alhora que la possibilitat d’imitar o, almenys, recrear els espais de treball dels seus ídols de les plataformes digitals de contingut sota demanda són els principals objectius en la compra.

Però això va molt més allà de la típica consola o el videojoc de moda. Per viure una autèntica experiència gamer, immersiva i completament realitzada, és necessari comptar amb l’equipament correcte: auriculars d’excel·lent qualitat, perifèrics perfectes en disseny i funcionalitat i, fins i tot, mobiliari especialitzat i il·luminació basi i RGB, amb la condició de disposar d’un set up d’acord amb les expectatives.

No obstant això, l’ús d’algunes d’aquestes tecnologies per a nens i nenes amb edat inferior a la recomanada pot suposar un mal de cap per a les seves famílies. Per regular aquest problema existeix el PEGI (Pan European Game Information), un indicador que s’ha de seguir al peu de la lletra a l’hora d’escollir l’edat recomanada per a cada regal, ja que, si bé és important la qualitat i l’objectiu dels regals electrònics, també ho és el control sobre l’ús que se’n fa. Segons un estudi de la Universitat Pública de Hong Kong, s’estima que el 6% de la població mundial és addicta a les pantalles. Depenen d’elles en tot moment del dia: només despertar-se, a mig matí, durant les classes, en la pausa per al cafè i durant tota la tarda i nit. L’Organització de les Nacions Unides, per la seva part, ha assenyalat que aquesta malaltia no està tinguda en compte dins del Manual de Diagnòstics i Estadístiques de Desordres Mentals i demana una especial atenció en el bon ús d’aquests dispositius, útils si s’utilitzen de manera correcta, però perillosa si s’abusa d’ells. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT