PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

16 dies per somiar

Llovera encara una nova aventura al raid amb un camió nou i amb la idea de quedar entre els 20 primers

Per Albert Belis

Recorregut i etapes del Dakar 2023.
Recorregut i etapes del Dakar 2023. | P. T.

Les festes de Nadal és sinònim del ral·li Dakar i aquest any, un cop més, no és una excepció. Seran 16 dies de competició que comencen avui amb l’etapa pròleg al Sea Camp i que acabaran el 15 de gener a Dammam, després d’haver recorregut prop de 8.000 quilòmetres, entre les especials i els enllaços. La 45a edició de la prova tindrà lloc a l’Aràbia Saudita, un país que ofereix unes condicions molt extremes de temperatura, amb molta calor durant el dia i molt de fred a la nit, passant de l’estiu a l’hivern amb poques hores de diferència, una circumstància que, sens dubte, afectarà el pilotatge dels pilots participants.

Per part andorrana, destaca la presència, una vegada més, d’Albert Llovera, que es presenta al Dakar amb un camió nou de trinca, amb el qual no ha pogut fer gaire més que 60 quilòmetres. Per aquest motiu, la seva intenció era provar-lo aquests dies previs en el traçat que l’organització decidís abans de la sortida d’avui. Llovera arriba acompanyat de la seva neboda, Margot Llobera, com a copilot, i de Peter Vojkovsky, com a mecànic. «No coneixen quins són els meus límits i per això vull que els vegin abans, però que sigui progressiu i que ningú s’espanti, perquè la meva conducció és una mica agressiva», va assegurar aquest dimarts just abans de sortir d’Andorra. Serà la seva vuitena participació en el ral·li més dur del món, la cinquena conduint un camió. La millor posició de Llovera al Dakar va ser una quinzena plaça, mentre l’any passat va haver d’abandonar, així que enguany no només s’ha marcat l’objectiu d’acabar la cursa, sinó també situar-se entre els vint primers de la classificació.

Però la participació andorrana no s’acaba aquí, ja que Jordi Ginesta prendrà part del Dakar Classic. El veterà pilot de camions, amb més d’una trentena de participacions al raid, concursarà al volant d’un Renault Kerax, que ja va pilotar en una de les edicions celebrades a l’Amèrica del Sud. Pel que pugui passar, s’endurà dos mecànics.

El 70% de les etapes seran inèdites i la majoria superaran els 450 quilòmetres, amb desert inhòspit inclòs

El recorregut serà enguany més difícil que altres edicions, cosa que afegirà complicació als participants, alguns dels quals –excepte els favorits– ja consideraran un èxit arribar al final. Així, en el quart any a l’Aràbia Saudita, el ral·li creuarà el país i anirà del mar Roig al golf Pèrsic, amb un total de 4.607 quilòmetres d’especial, respecte als 4.258 de l’any passat. A més, el 70% de les etapes seran inèdites i la majoria superaran els 450 quilòmetres, quan el 2022 només va ser el cas d’una etapa. L’ampliació tant en nombre de dies com de quilòmetres i les novetats fan preveure que aquesta sigui una de les edicions més dures des que es competeix en aquest país. Segons Llovera, «el que vol l’organització és que sigui dura, i per estar a punt físicament hem estat entrenant tot l’any, així que arribo fort, vaig bé de nutrició i estem preparats».

Però, quines són les novetats? Les més destacades són dues. La primera: es disputaran quatre jornades al Rub al-Khali, un dels deserts més inhòspits del món conegut com a l’'empty quarter' (el quadrant buit), immens i ple de cadenes de dunes. La segona: les especials seran sense aturades i, per tant, no hi haurà neutralitzacions durant la jornada. D’aquesta manera, els pilots no poden conèixer el desenvolupament de la cursa ni rebre informació de la posició dels seus rivals.

Aquests dies previs al començament de la prova, la família del Dakar s’ha instal·lat al Sea Camp, un marc inèdit instal·lat a la vora del Mar Roig, que no només serveix d’escenari per a les verificacions, sinó que ofereix també una immersió immediata en l’atmosfera del ral·li. És com un poble no identificat amb una població d’uns 3.000 habitants, que, a més, serà l’escenari de l’etapa pròleg d’avui. Instal·lat amb l’agilitat i eficàcia pròpies del Dakar, el Sea Camp s’adapta al temperament dels pilots i equips participants, privilegiant tant les zones comunes i d’oci com la realització dels últims preparatius abans de la sortida. Tot està a punt, doncs, perquè el ral·li més dur del món iniciï una nova edició, amb reptes diferents segons l’expectativa de cada participant.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT