PUBLICITAT

Canillo

«El Brunch és un mini laboratori de la societat on es pot fer un món millor»

Entrevista al fundador del Brunch, Loïc le Joliff, i al director d’Hospitality & Corporate Business de Grandvalira Ensisa, Alex Orúe

Per Victoria Gómez Pérez

El director d’Hospitality & Corporate Business de Grandvalira Ensisa, Alex Orúe, i el fundador del Brunch, Loïc le Joliff.
El director d’Hospitality & Corporate Business de Grandvalira Ensisa, Alex Orúe, i el fundador del Brunch, Loïc le Joliff. | EL PERIÒDIC

El famós festival internacional Brunch -In va aterrar per primera vegada a Andorra el cap de setmana passat de la mà de l’Abarset amb la voluntat de consolidar-se com un esdeveniment de primer nivell en època d’hivern promovent la música electrònica amb compromís, respecte i igualtat. Més de 1.500 persones van gaudir de l’actuació de diversos DJs de renom, amb 2manydjs com a caps de cartell, en el primer Bunch -In the Snow que pretén marcar un abans i un després en l’oferta après-ski del país. El fundador del Brunch, Loïc le Joliff (LJ), i el director d’Hospitality & Corporate Business de Grandvalira Ensisa, Alex Orúe (AO), expliquen com ha estat l’experiència i les possibilitats de futur que se’n poden desencadenar. 

–Com es passa de celebrar una petita festa de música electrònica sense gaire infraestructura a Barcelona a crear festivals arreu del món?
LJ: Crec que el secret és sempre tenir respecte cap al públic al qual ens dirigim. La gent ve al Brunch sabent que viurà una bona experiència en tots els sentits, en un molt bon ambient i amb seguretat. El nostre objectiu no són els diners, sinó fer les coses bé perquè la gent hi torni; tenim una filosofia a llarg termini.

–A Andorra han començat amb un cartell de molt de nivell.
LJ: Sí, hem volgut atraure el màxim de públic possible i presentar-nos a Andorra per la porta gran. És important que els turistes ho gaudeixin, però també volem generar un impacte nacional i que els andorrans ho coneguin i ho facin créixer. 

–Això vol dir que hi haurà una segona edició del Brunch -In the Snow?
LJ: Sí, serà el pròxim dia 6 de gener amb el mateix format que aquest primer i esperem que vingui molta gent d’Andorra, però també de Barcelona, perquè el dia de Reis és una molt bona data. Confiem que el públic respongui de la mateixa manera, esgotant les entrades en només 48 hores.

–Quin repte suposa per a l’Abarset organitzar un festival d’aquestes característiques?
AO: Per nosaltres divendres passat va ser un dia molt important, perquè va ser la primera vegada que vam actuar conjuntament amb una promotora de referència en un esdeveniment especial. En aquests moments el Brunch lidera el panorama internacional i per a l’Abarset és un honor defensar un històric que ja vam començar fa uns anys i que ara ha tornat, afegint-hi un contingut diferencial que estem convençuts que dona una bona empenta a la marca i que genera unes expectatives molt altes sobre les produccions que vindran a partir d’ara.

–Per què han triat el Brunch?
AO: Perquè és un model que té cabuda dins la programació de l’Abarset. Nosaltres tenim un contingut propi i un nom dins el sector amb molts artistes de referència, però la nostra ambició realment és actuar amb els grans líders del mercat. A més, busquem promotors que tinguin els mateixos valors i esperit que nosaltres i amb el Brunch hi coincidim al 100%.
LJ: El fet que nosaltres ja tinguem experiència a altres ciutats també suposa una garantia d’èxit, perquè la gent ens coneix i no s’ho pensa dues vegades a l’hora de comprar les entrades per venir a Andorra.

–El lema del Brunch és Alegria i compromís. Quins són els valors que hi ha al darrere?
LJ: El Brunch no és només una festa de música electrònica, sinó que és una celebració de la societat, la igualtat, el respecte a totes les identitats de gènere i el medi ambient. I això és una cosa que també volem treballar a Andorra, perquè tot i que sigui en un format molt més petit, sempre intentem trobar col·laboracions amb ONGs i col·lectius desfavorits. El Brunch és un mini laboratori de la societat on es poden fomentar valors i canviar les coses cap a un món millor.

–Costa trobar dones DJs?
LJ: No, ara ja no. És cert que encara no hi ha moltes dones que estiguin al top, però sí que tenen el mateix nivell que els homes. La música no és com l’esport en què la categoria masculina està per sobre de la femenina; una dona pot tocar exactament igual de bé que un home i per això en totes les sessions del Brunch que fem, com a mínim, hi ha una o dues noies.
–AO: Dins el contingut de temporada de l’Abarset passa exactament el mateix. Promocionar la igualtat forma part de la nostra manera de ser i donar visibilitat a les dones és una prioritat. 

–I Andorra, què ofereix als artistes?
LJ: Amb una única edició és difícil de dir, però la nostra manera d’apropar-nos als artistes també consisteix a facilitar-los experiències més enllà de la música, com fer turisme amb la seva família o conèixer de primera mà el lloc al qual van a tocar.
AO: Jo fa temps que noto que cada vegada hi ha més interès per part dels artistes de venir a Andorra i oferir-los aquestes oportunitats és clau. Després d’un esdeveniment, no hi ha millor resultat que veure que la gent s’ho ha passat bé i que els mateixos artistes es converteixen en ambaixadors de l’Abarset i d’Andorra. I això és una cosa que no totes les ciutats o països del món poden fer, aquesta és la nostra diferència. 

–Com ha evolucionat el públic d’après-ski a Andorra?
AO: Ha sigut una evolució natural al llarg dels anys. El concepte après-ski és quelcom que històricament ha existit al país, tot i que si anem 12 anys enrere veurem que formava part d’un costum per a després d’esquiar i per a un públic local. Nosaltres vam ser els primers a crear un entorn a l’aire lliure, amb una cultura de club i apostant per DJs de referència i això ens va permetre créixer dins el panorama nacional i internacional de proximitat, sempre incloent-hi una cadena d’experiències global: començant per una bona jornada d’esquí i acabant amb una festa. El país s’ho va fer seu i aquell punt de trobada entre andorrans i residents, organitzadors d’esdeveniments i estacions d’esquí va agafar tanta força que també vam capturar els turistes. A partir d’aquí el negoci no ha parat de créixer i fa un any que vam visionar ser una referència a escala internacional dins l’après-ski amb una experiència completa amb esquí, oci i gastronomia. 

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT