PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Panells informatius amb horaris a les parades de bus a partir de 2023

Es preveu equipar un mínim de set estacions amb diferents tecnologies

Per El Periòdic

Una parada de bus del Principat.
Una parada de bus del Principat. | Arxiu ANA

Les parades d’autobús disposaran de panells electrònics amb informació dels horaris dels vehicles en temps real a partir de l’any 2023. Així ho va assegurar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, arran de la pregunta formulada pel conseller general socialdemòcrata Carles Sánchez, relativa a l’eficàcia de les línies nacionals del servei públic de transport de viatgers. En la seva resposta, el ministre va informar que abans d’iniciar aquest desplegament tecnològic, el Departament de Transports ha encomanat a FEDA Solucions la posada en marxa d’una prova pilot amb el propòsit de definir la tecnologia més idònia segons l’emplaçament i l’alimentació elèctrica disponible a les marquesines. En un primer moment, va explicar, es preveu equipar un mínim de set parades distribuïdes pel país amb diferents tecnologies. Amb aquesta prova pilot, per tant, se cerca no fer una inversió que, a posteriori, no sigui funcional.

Durant el mes de setembre, el ministeri ja va contactar amb les diferents corporacions comunals on es troben ubicades les parades seleccionades per a la prova pilot, per tal de sol·licitar l’autorització per dur a terme les obres necessàries per instal·lar els equips. Així, amb les conclusions que s’extreguin de la prova, es preveu que el 2023 s’iniciï una primera fase per equipar les parades més importants, mentre que de cara al 2024, la idea és començar una segona fase que permeti equipar la majoria de parades del Principat.

Aquesta eina, amb la qual es treballa perquè la informació sigui el més real possible per satisfer les expectatives dels usuaris, complementarà l’aplicació Mou-T-B, la qual treballa amb les dades dels sistemes de geolocalització de myBus i permet a l’usuari identificar els vehicles i saber si van amb retard o bé abans d’hora amb relació a la programació teòrica introduïda al sistema per part de les companyies. De fet, el departament porta un registre dels incompliments d’horaris de les operadores, però ho fa des de la plataforma de gestió de flotes de transport públic, no mitjançant l’aplicació Mou-T-B. En tot cas, les disfuncions i els incidents que es constaten de l’aplicació es registren i es tracten entre els diferents actors, Feda Solucions i les companyies, per cercar solucions i millores.

Tanmateix, en el cas que un vehicle no respecti la seva programació, o bé que hi hagi retencions, avaries mecàniques o problemes amb el sistema de geolocalització, l’aplicació no pot informar correctament dels horaris teòrics i/o reals dels serveis. Actualment, l’Àrea de Transports, conjuntament amb Feda Solucions, estan treballant per millorar aquest sistema.

PUBLICITAT
PUBLICITAT