PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Govern crea tres grups de treball per optimitzar el comerç

L’objectiu és millorar la competitivitat, la innovació i la digitalització

Per El Periòdic

Un moment de la reunió sobre el Pla estratègic de comerç.
Un moment de la reunió sobre el Pla estratègic de comerç. | Govern d’Andorra

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va presentar dilluns el Pla estratègic de comerç davant els representants del sector, destacant que es tracta d’un projecte que vol, fonamentalment, millorar la competitivitat, la innovació i la digitalització amb l’objectiu d’accedir a nous mercats i a nous clients. Gallardo va anunciar la creació de tres grups de treball, que penjaran del Consell Andorrà de la Competitivitat del Comerç (CACC), i que es posaran en marxa al novembre d’enguany. El secretari d’Estat d’Economia i Empresa, Èric Bartolomé, i el director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Pujol, també van participar-hi.

Cal recordar que el CACC està format per representants dels ministeris de Presidència, Economia i Empresa i de Territori i Habitatge; d’Andorra Turisme; d’Andorra Business; de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis; de la Confederació Empresarial Andorrana; de l’Eix Comercial d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany i del The Shopping Mile. 

El consell és la plataforma, amb representació del sector i de l’administració per avançar en les accions proposades al pla estratègic. Ara, amb una representació de tots els membres, es creen els tres nous grups de treball: excel·lència comercial, observatori del comerç, i Andorra Shopping. Entrant al detall, el ministre va anunciar que el grup d’Andorra Shopping té la voluntat de millorar i potenciar l’experiència comercial, treballant propostes que concerneixen i involucren a aquest àmbit, com ara el reforç de la imatge del Principat com a destinació de compres amb una planificació específica en l’àmbit digital i una planificació anual.

Pel que fa a l’observatori del comerç, Gallardo va posar en relleu que es crea un nou espai d’anàlisi, coneixement i reflexió sobre el sector de la venda al detall del país. Així, els membres d’aquest grup hauran de recollir i avaluar la informació vinculada a les compres amb incidència en la gestió de les empreses d’Andorra.

Finalment, el grup d’excel·lència comercial treballarà la dinamització i l’atracció de noves marques comercials.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT