PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Govern regula l’escolarització no presencial al sistema andorrà

Els professors aplicaran el protocol d’absentisme als alumnes que no compleixin les càrregues de treball

Per Anna Casanova

Una aula buida d’una escola del país amb les cadires a sobre de les taules.
Una aula buida d’una escola del país amb les cadires a sobre de les taules. | Maricel Blanch

El Govern va aprovar ahir el reglament d’escolarització d’alumnes en format no presencial en un centre del sistema educatiu andorrà, a petició de la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla. Concretament, està pensat per diferents tipologies d’alumnes, com per exemple aquelles persones que per problemes de malalties o d’intervencions quirúrgiques hagin de tenir una estada no presencial al centre escolar de més d’un mes, i en aquests casos, s’opta per aquest sistema per poder continuar la seva escolarització. Cal recordar que la modificació de la Llei d’educació tenia originàriament la voluntat que si una persona per motius religiosos no volia seguir la normativa pròpia dels sistemes presencials on hi ha aquesta obligació de no portar símbols ostentosos de qualsevol mena, no assistissin a classe. Tanmateix, «segurament, molta més gent ho utilitzarà per temes de salut i perquè no poden optar al sistema presencial habitual.», va valorar el ministre de Finances i Portaveu, Eric Jover, durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

D’altra banda, aquest reglament marca el seguiment necessari que haurà de fer un professor o tutor per dur a terme el seguiment de la feina educativa que desenvolupin els alumnes i les obligacions associades en aquests alumnes que, si no compleixen amb unes mínimes càrregues de treball, també se’ls hi podrà aplicar el protocol d’absentisme que existeix a l’ensenyament presencial. Per tant, «tot i que un sistema no presencial podria semblar que no ofereix les mateixes garanties als estudiants», segons va valorar Jover, l’objectiu és justament tenir els mecanismes necessaris per assegurar-se que aquelles persones, els tutors legals de les quals decideixin que han de continuar la seva escolarització per aquesta via, tinguin tots els elements per poder assegurar que aquests infants estan realment seguint un procés legislatiu com marca la legislació. 

Per tal d’acollir-se a aquesta modalitat d’escolarització, els tutors legals han de presentar la sol·licitud corresponent al Servei de Tràmits del Govern amb la documentació justificativa.

Amb tot, aquest text dona resposta a l’última modificació que es va fer de la Llei d’Educació, que es va realitzar el mes d’abril i donava un temps de sis mesos per desenvolupar reglamentàriament aquesta tipologia d’educació. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT