PUBLICITAT

Andorra la Vella

La CASS treballa perquè en un futur tot els tràmits es puguin fer en línia

Les negociacions amb els odontòlegs per renovar el conveni es posen en marxa

Per Anna Casanova

Un instant de la presentació del nou portal de la CASS.
Un instant de la presentació del nou portal de la CASS. | A.C.

La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) treballa perquè, progressivament, tots els tràmits es puguin fer a través de la seu electrònica, un dels objectius del pla Oxigen, que també preveia una reestructuració de la pàgina web i de la intranet. En aquesta línia, la parapública va presentar ahir el nou portal públic i privat per als assegurats, que és «més àgil, més ràpid i més segur», va apuntar la presidenta de la CASS, Montserrat Capdevila. Alhora, s’està treballant en una modificació del portal per a les empreses, compte propi i patrons, que s’espera que estigui enllestida el primer semestre del 2023. 

Entrant en detall, al portal públic s’ha optat per incloure un disseny més minimalista. Amb la millora, també es permet la cerca amb megamenús, i hi ha accessos ràpids a les consultes més freqüents. Paral·lelament, una de les demandes dels usuaris era que es donés visibilitat a les novetats i notícies, com per exemple les modificacions del tercer pagador per als padrins, per tant, s’ha destinat un espai per recollir aquesta informació. A més, s’ha afegit un nou llistat de tràmits. 

Quant als canvis del portal privat, s’ha adaptat la navegació al format del mòbil i de les tauletes electròniques, afegint dades a l’instant de l’estat de l’assegurat i dels seus beneficiaris. Al mateix temps, s’ha millorat la visibilitat de les informacions d’interès com pagaments o estats dels tràmits i s’ha preparat el portal per ampliar els tràmits de manera àgil i independent en un futur. 
Tot i que només un 20% dels assegurats utilitza el canal en línia de la CASS com a primera opció, la parapública enregistra una mitjana de 50.000 tràmits en línia al mes, principalment per part de les empreses i compte propi. Amb tot, el portal web és el servei més ben valorat de la seguretat social andorrana, i des que es va posar en marxa el dilluns a les 22.00 hores la versió renovada, fins ahir a les 10.30 hores, ja s’havien realitzat 250 tràmits per part dels assalariats.

 

Reunió amb els odontòlegs

D’altra banda, la presidenta de la CASS també va explicar durant la presentació que ja s’han iniciat les negociacions amb el Col·legi d’Odontòlegs sobre la revisió de les tarifes i la renovació del conveni del col·lectiu, que és vigent fins al 31 de gener. Durant la reunió, es van tractar les nomenclatures d’algun dels actes que duen a terme els professionals, les quals «han quedat obsoletes», va valorar; i pel que fa a la part dels salaris, correspon a l’Executiu. En aquesta línia, Capdevila va remarcar que «parlant la gent s’entén, i segur que arribarem a bon port». Per la seva banda, el director d’Atenció al públic, Pensions i Convenis de la CASS, David Caubet, va assegurar que a principis de l’any vinent ja estarà resolta la problemàtica informàtica que ha impedit que es posi en marxa el tercer pagador dels dentistes. 

Altrament, la presidenta de la parapública va indicar que, a hores d’ara, no està previst un increment de les tarifes sanitàries en el pressupost del 2023, elaborat d’acord amb una inflació del 4,5%. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT