PUBLICITAT

Andorra la Vella

MUV genera un impacte econòmic de 20 milions d’euros al Principat

La meitat dels assistents són famílies amb fills, seguits en un 33,5% per les parelles

Per Anna Casanova

El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant el balanç de l’espectacle MUV del Cirque du Soleil.
El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant el balanç de l’espectacle MUV del Cirque du Soleil. | A.C.

L’espectacle MUV del Cirque du Soleil, celebrat aquest 2022, ha generat un retorn econòmic al país de gairebé 20 milions d’euros, uns resultats semblants als que es van assolir el 2019, quan es va dur a terme l’últim esdeveniment de la companyia abans de la pandèmia. Entrant en detall, els ingressos han incrementat un 18%, però a causa de la inflació, les despeses empresarials i el context econòmic mundial, les despeses logístiques s’han encarit un 31%. Tanmateix, el cost net de l’exhibició se situa en uns 2.700.000 euros, una xifra també habitual en els anys anteriors. 

Concretament, 83.408 persones han pogut gaudir de MUV durant els 21 dies que s’ha celebrat, generant una ocupació d’un 86%, un fet que confirma que el Cirque continua sent un dels principals atractius turístics de l’estiu a Andorra, amb el 70,2% d’assistents atrets principalment per l’espectacle. La voluntat d’enguany era posar en valor l’actuació i, per aquest motiu, la totalitat de les entrades eren de pagament. En aquest sentit, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va assegurar que «el públic assegut ha augmentat un 2%» malgrat que l’entrada és més costosa, «i això és realment positiu en un espectacle en què també tenim una part dempeus que té un preu simbòlic de cinc euros», va valorar. D’una banda, les entrades assegudes han cobert un 96% de les disponibles, mentre que l’ocupació dempeus un 65%. En total, però, s’han distribuït 83.408 entrades. 

Amb relació al perfil del públic, un 49,6% continuen sent les famílies amb fills, el nínxol principal pel qual va dirigida l’actuació; seguit d’un 33,5% per les parelles; un 10,3% va amb amics; i, finalment, un 5,6% del públic va sol. Pel que fa a la nacionalitat, el 75,5% dels espectadors són espanyols, seguit d’un 16,3% d’andorrans, un 6,5% de francesos i un 1,7% d’altres nacionalitats. A més, un dels aspectes més importants a destacar és l’increment d’espectadors que pernocten, fins a un 88%; i l’augment de la pernoctació mitjana dels espectadors, que per primera vegada ha crescut passant de 2,3 nits a 2,6 nits.

Finalment, el 2023 farà 10 anys de la col·laboració entre Andorra i el Cirque du Soleil, sent també l’últim any de contracte per continuar realitzant, de moment, aquest espectacle al país. És per aquesta raó, que la pròxima edició «començarà de zero» i presentarà un concepte innovador, això sí, «amb un 90% de possibilitats que es realitzi al mateix emplaçament», va remarcar Budzaku, que també va advertir que s’ha d’acabar de confirmar per les obres que es desenvoluparan a la zona. De moment, el canvi més rellevant serà que totes les entrades passaran a ser assegudes i de pagament. Com a conseqüència, no s’arribarà a poder oferir les 5.000 places que hi havia hagut en ocasions anteriors, perquè se sacrifica el 60% de la capacitat. No obstant això, «és difícil pensar en una pujada de preu, perquè mentre puguem tenir un cost net sobre els 2,8 milions d’euros, preferim que la part de la indústria hotelera cobri el que pugui», va deixar clar el director general d’Andorra Turisme, que va observar que, en cas contrari, també augmentaria el cost total de l’estada. Amb tot, l’esdeveniment de l’any vinent serà clau per decidir el futur de la relació d’Andorra amb el Cirque, un vincle que també dependrà del pròxim Govern. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT