PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Lloc per a campions

Grandvalira presenta la campanya de cara a les finals de la Copa del Món d’esquí alpí el març del 2023

Per David Sansaloni

La imatge promocional, amb Joan Verdú com a protagonista.
La imatge promocional, amb Joan Verdú com a protagonista. | Grandvalira

Grandvalira va presentar ahir la que serà la campanya de comunicació que es durà a terme de cara a les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí Andorra 2023. Sota l’eslògan The place to be a Champion (el lloc per ser un campió, en català), l’organització va establir el compte enrere fins a arribar a la data clau, que serà el pròxim mes de març. Un total de 150 dies són dels que disposa el comitè per enllestir-ho tot, abans que comencin a desfilar els millors corredors i corredores del món de l’esquí alpí per les pistes de l’Avet i l’Àliga, en una competició que donarà el seu tret de sortida des del dia 13 de març i fins al 19.


La campanya pren el relleu del Tots serem campions de les finals del 2019, i li afegeix «l’experiència i la maduresa» assolida en aquell darrer pas pel gran circ blanc, segons es va explicar ahir durant la presentació. A l’esdeveniment van acudir totes aquelles persones i institucions que han participat en aquest procés i que hi participaran en un futur. El director del Comitè executiu de les finals de la Copa del Món, David Hidalgo; el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres; i el director de màrqueting de les Finals, David Ledesma; van ser els directors d’orquestra a l’hora de detallar cadascun dels punts que envolten l’estratègia.
Torres va ser el primer a prendre la paraula, i va declarar que «les finals del 2023 serviran com a aparador internacional, per tornar a demostrar la nostra solidesa organitzativa», mentre afegia que, novament, «el sector públic i privat aniran de bracet en el que serà un projecte de tot el país».

Per la seva part, Hidalgo va explicar que «el que busquem és donar-li l’èmfasi que té una competició d’aquest nivell. Volem que realment transmeti aquella il·lusió per coronar-te campió perquè ja són unes finals i, per tant, allà estan els millors esquiadors esquiadores del món». Tanmateix, Ledesma va ser clar a l’hora d’exposar que l’objectiu no és altre que el de «despertar el sentiment d’orgull de la població d’Andorra, convidant-la a mantenir l’alt nivell d’implicació i participació que sempre ha demostrat». Finalment, la ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, va comentar que «aquest és un projecte que porta gestant-se des de fa més de 10 anys, i avui [ahir] hem pogut veure aquesta consolidació».

 

Mirant al passat, i també al futur

 

Andorra ja va ser seu d’unes finals de la Copa del Món d’esquí alpí, l’any 2019. En aquella ocasió, «gairebé tot va sortir rodó», va dir Hidalgo, afegint que, no obstant això, «intentarem superar el que vam fer a les finals del 2019, i serà un pas més de cara a la candidatura pel 2029». Així doncs, l’organització no únicament té la vista posada en el passat per intentar sobreposar-se a la nota establerta per la FIS el 2019, sinó que també es busca una carta de presentació més sòlida de cara a aconseguir el gran objectiu final, que no és altre que esdevenir seu dels Mundials el 2029.


«És un pas més, i són etapes que es van cremant. Vam tenir una primera experiència [per esdevenir seu dels Mundials del 2027] que no va sortir com tots hauríem volgut, tot i que en una primera ocasió sempre és difícil, però són esdeveniments que has d’anar organitzant per demostrar la capacitat organitzativa i reforçant la credibilitat d’Andorra», va assenyalar Hidalgo. El director del comitè executiu també va afirmar que «un pas més seria superar el 2019, que tampoc serà fàcil, ja que va ser un esdeveniment que va sortir pràcticament rodó, però hi ha alguns aspectes, sobretot interiorment que volem millorar, com puguin ser alguns elements logístics».


Aproximadament, unes 7.000 persones s’aproparan al Principat per gaudir d’una de les majors festes de l’esquí mundial, i es preveu que l’organització compti amb uns 500 treballadors i 300 voluntaris, que se sumaran als 75 competidors i competidores, juntament amb els més de 1.000 integrants totals que conformen els diferents equips. 

 

 

Verdú esdevé protagonista i principal reclam a la gràfica promocional de l’esdeveniment 

 

Un dels grans protagonistes de la presentació de la campanya va ser l’esquiador de la Federació Andorrana d’Esquí (FAE) Joan Verdú. L’actual campió de la Copa d’Europa de gegant, i que precisament la setmana vinent serà un dels esquiadors que competirà a Soelden (Àustria) en la que serà la primera prova del circuit d’aquesta nova temporada de la Copa del Món, apareix a la gràfica (imatge) publicitaria, i també al vídeo promocional.

Segons va explicar Ledesma, el pla establert, a banda de la resta d’elements que es posaran en marxa com marquesines, pàgina web o decoració de busos, és que el vídeo i la imatge s’emeti per diferents canals, posant èmfasi al país, a Espanya i a França. La voluntat és que «tot el país se senti identificat, i que sobretot els visitants sàpiguen que en aquelles dates passa una cosa molt important al país».

L’esquiador també va deixar clar que el seu objectiu principal és estar en aquestes finals, on haurà de lluitar dur per classificar-se. La presència de Verdú a la cita també podria influir positivament en la decisió de la FIS de cara a l’any 2029.

PUBLICITAT
PUBLICITAT