PUBLICITAT

Cinca prioritza la solidesa del projecte centrista a les coalicions

  • La nova plataforma vol buscar els punts d'entesa programàtics
EL PERIÒDIC
ESCALDES -ENGORDANY

Periodic
Jordi Cinca, el passat dijous Foto: TONY LARA

Jordi Cinca, un dels impulsors de la nova plataforma de centre que el passat dijous es va presentar davant la premsa, va declarar que el que s'ha d'evitar és «sumar per sumar i ja tenir la certesa en el moment que estàs sumant que buscant un resultat a curt termini el que t'estàs garantint és una trencadissa l'endemà de les eleccions». Cinca va fer aquestes declaracions en relació als possibles pactes electorals per configurar les llistes parroquials.

En una entrevista al programa El matinari d'Adràdio, Jordi Cinca va explicar la línia que seguirà la nova plataforma centrista de cara als possibles pactes territorials i l'elaboració de les llistes electorals parroquials. Cinca va reafirmar que, tot i estar oberts a buscar els acords, el seu objectiu «no és sumar per sumar», sinó que s'han de buscar els punts d'entesa programàtics que ho facilitin.

Cinca va comparar el projecte centrista amb la construcció d'un vaixell i va dir que aquest ha de ser «el més ampli possible, però amb la certesa que cada vegada que hi haurà tempesta aguantarà», en referència a la solidesa de la proposta programàtica. Per contra, va dir que si tothom «es puja al mateix vaixell i ja saps que s'esquerdarà a la primera de canvi el que tens per ben segur és que t'enfonsaràs».

Per això, Cinca va afegir que és molt més fàcil «entendre's l'endemà de les eleccions cadascú des de casa seva, si tens aquest esperit de col·laborar i d'entesa, ja que pots arribar a punts d'encontre sabent que hauràs de cedir a vegades tu i a vegades els altres, que no pas si aquest debat el vols tenir des de dintre». Cinca creu que en aquest segon cas, si es vol pactar a qualsevol preu, «en ocasions xocaràs frontalment i aleshores el que fas és esquerdar casa teva i t'acabes enfonsant».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT