PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’IPC avançat del mes de setembre se situa en el 6,8%

El grup d’aliments i begudes no alcohòliques mantenen una tendència a l’alça

Per El Periòdic

Imatge d’arxiu d’un supermercat.
Imatge d’arxiu d’un supermercat. | Arxiu ANA

L’índex de preus al consum (IPC) avançat del mes de setembre se situa en el 6,8% segons les dades publicades ahir pel Departament d’Estadística del Govern. En cas de confirmar-se aquest percentatge, disminuiria una dècima respecte a l’IPC avaluat al mes d’agost (6,9%).

Segons indiquen des d’Estadística aquest decreixement de la inflació seria a causa del comportament dels preus dels grups transports, per una disminució dels preus dels carburants i lubricants, i béns i serveis diversos. Per contra, els preus del grup aliments i begudes no alcohòliques han mantingut un comportament alcista.

Cal destacar que l’IPC avançat d’Espanya del mes de setembre se situa al 9%. En cas de confirmar-se, disminuiria un punt i cinc dècimes respecte a la variació registrada al mes d’agost. Pel que fa a l’IPC avançat de França se situa al 5,6% i suposaria una disminució de tres dècimes respecte a la variació registrada a l’agost. D’aquesta manera, ambdós països veïns se situen (Espanya per primera vegada) per sota del 10%, que és la mitjana actual d’inflació a la Unió Europea (10,1%). 

Així mateix, des del departament van recordar que aquest indicador avançat es calcula amb l’objectiu d’aportar la mateixa informació, en temps i qualitat, que les dades publicades pels instituts d’estadística de la Unió Europea. Aquest indicador avançat es calcula seguint la mateixa metodologia utilitzada per al càlcul de l’IPC. La diferència entre ambdós indicadors rau en la informació feta servir. L’avançat suposa un càlcul previ de l’IPC amb el 93% aproximat dels preus de setembre entrats. 
Per a les sèries de preus que encara no han estat enquestades, s’utilitza el mateix preu del mes anterior. L’indicador avançat proporciona únicament una informació orientativa i, per tant, no ha de coincidir necessàriament amb la dada definitiva de l’IPC. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT