PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els centres d’autoaprenentatge del català reben unes 2.000 assistències

El Govern posa en relleu la disponibilitat de cursos virtuals per la conciliació

Per El Periòdic

Una imatge d’arxiu d’estudiants al centre de català d’Escaldes-Engordany.
Una imatge d’arxiu d’estudiants al centre de català d’Escaldes-Engordany. | Arxiu ANA

Els centres d’autoaprenentatge del català han registrat en el primer semestre de l’any gairebé 2.000 assistències. Concretament, la xifra va quedar fixada en 1.945. Es tracta d’un volum inferior al que es va donar el primer semestre de l’any passat (2.596), segons les dades facilitades per l’Executiu, però que cal contextualitzar. Així, van assenyalar que «malgrat sembla que les assistències han baixat, el cert és que hi hem de sumar els usuaris dels cursos virtuals» que també s’ofereixen i pels quals opten moltes persones. En aquest sentit, van declarar que aquest nou perfil d’usuari ha sorgit arran de la pandèmia i es tracta de persones que s’estimen més aprendre a distància per diferents motius, ja que d’aquesta manera es pot estudiar sense haver-se de desplaçar i a més es compta amb un seguiment del professor.

Des del Govern van destacar la flexibilitat que donen els centres d’autoaprenentatge i els cursos virtuals a aquelles persones que volen aprendre català, però que no poden adaptar-se a un horari fix que suposa seguir els cursos presencials. D’aquesta manera, aquests centres donen resposta a persones que per qüestions de torns, horaris laborals, per ser treballador de temporada o per poder conciliar la vida familiar i laboral, entre altres casuístiques, necessiten horaris flexibles i un mètode d’aprenentatge personalitzat.

Així, van ressaltar el fet que aquestes persones troben als diferents centres un professor que acompanya l’aprenent «en els seus progressos». L’estudiant de català pot assistir al centre que li sigui més proper i estar-s’hi l’estona que vulgui. 

Les eines per a l’aprenentatge són variades. Així, l’usuari pot fer en aquests centres un treball oral individual, formar part de grups de conversa o fer treball gramatical i de redacció de documents, entre altres, seguint les orientacions del professor i d’acord amb els materials autocorrectius, audiovisuals i en línia de què es disposa.

Amb els cursos virtuals, els aprenents poden treballar des de casa, sense horaris preestablerts, però amb el seguiment constant i individualitzat del professor i una tutoria setmanal amb tot el grup classe.

Hi ha usuaris que combinen els dos mètodes, és a dir, treballen des de casa i es desplacen per fer correccions puntuals, aclarir dubtes o completar el seu aprenentatge.

El perfil dels usuaris d’aquestes dues metodologies és molt variat, assenyalen des de l’Executiu. Així, va des dels 16 anys i fins a edats molt avançades. Es tracta de persones de diverses nacionalitats i que tenen perfils laborals i acadèmics molt diferents. Poden optar per estudiar català per aprendre la llengua, millorar-la, per preparar exàmens oficials o per conveni amb l’empresa, segons va informar l’ANA.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT