PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Un expert recomana la gestió amb humor de les empreses familiars

Tarragona recull al seu llibre elements com el lideratge o el relleu generacional

Per El Periòdic

Un instant de la presentació d’ahir, a càrrec de Jordi Tarragona.
Un instant de la presentació d’ahir, a càrrec de Jordi Tarragona. | ANA / M.F.

«Quan el camí és feixuc, una mica d’humor ajuda a donar una altra perspectiva, desestressa, obre la ment i combat la depressió». Així ho va posar en relleu el conseller de famílies empresàries Jordi Tarragona, que ahir al matí va presentar el seu llibre Empresa familiar amb humor en un acte organitzat per l’Empresa Familiar Andorrana (EFA). L’expert creu que és precisament en moments complexos com l’actual que l’humor és més necessari que mai. Un parer que va compartir el president de l’EFA, Daniel Armengol, que va reivindicar que aquest sigui el primer acte que comparteix amb els associats des que va ser escollit per liderar l’entitat. «Cal un temps per pensar, per comunicar, i amb humor les coses entren millor que amb la crua realitat», va valorar Armengol.

El llibre de Tarragona tracta amb clau d’humor un centenar de temàtiques que afecten l’empresa familiar, i compta amb il·lustracions de José Luís Martín. Tal com va comentar l’autor, el 70% són «transversals a qualsevol tipus d’empresa, familiar o no», el lideratge o qüestions exògenes com el canvi climàtic, la covid, el funcionament o la comptabilitat. També inclou elements més de la família empresària, com el relleu, la propietat o la preparació dels continuadors.

Així mateix, sobre la qüestió de si l’empresa familiar té més dificultats o menys que la resta, Tarragona va destacar que depèn del sector en el qual treballin i també la situació en la qual es trobin. De totes maneres, va reivindicar que si l’empresa familiar és «sòlida i s’entén» té «més capacitat de sacrifici i pensa en més llarg termini», amb la qual cosa pot «superar amb més possibilitats situacions adverses». Així, va recordar que a la crisi del 2008 hi va haver un major percentatge d’empreses familiars que d’altres tipus que van «sobreviure».

Finalment, va aconsellar a les empreses familiars que «pensin en el futur escoltant les següents generacions, ja que potser no coneixen el negoci, però poden tenir una visió més encertada del futur i el futur serà més d’ells que de nosaltres», segons va informar l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT