PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Aposta institucional pels dos gegants del Principat

L’FC Andorra i el MoraBanc són les entitats més mediàtiques

Per El Periòdic

Els jugadors de l’FC Andorra i el MoraBanc, la temporada passada.
Els jugadors de l’FC Andorra i el MoraBanc, la temporada passada. | @fcandorra / bca - martin imatge

L’FC Andorra i el MoraBanc faran una passa endavant pel que fa a la seva realitat econòmica, i és que ambdues entitats rebran el suport del Govern i d’Andorra Turisme. El futbol comptarà amb aproximadament un milió d’euros extra de cara a la seva participació a LaLiga SmartBank (Segona Divisió del futbol espanyol). «No tindria sentit que no es donés suport a una entitat, tot i que sigui professional, que representa el país i que pot arribar a jugar en una de les millors lligues del món», va declarar Ruiz, mentre afegia que «no hi ha un equip de qualsevol ciutat que no tingui l’ajuda de les institucions, i crec que hi ha un compromís demostrat pel club en aquest sentit».


D’altra banda, el bàsquet rebrà el doble: dos milions d’euros. Això sí, en aquest cas serà per disputar una divisió inferior a la de l’any passat i amb l’objectiu clar de tornar a posicionar l’equip a la màxima categoria. De fet, els vuit anys del MoraBanc a l’ACB l’han avalat en aquest sentit: «Malauradament, estem vivint una situació delicada, amb un descens que mai ningú hagués volgut, i des del Govern i Andorra Turisme s’ha decidit que era el moment de mostrar el suport i fer un pas endavant per poder tornar a la millor competició del continent». Tanmateix, des de l’Executiu es defensa que no només és un tema de categories, sinó que «hi ha una arrel social que arrossega la promoció de l’esport i una vida saludable, començant amb els més petits, i això també s’ha de tenir en compte».


De moment, les dues entitats compten amb aquestes quanties, les quals estan subjectes a canvis, ja que «a partir d’aquí veurem com evoluciona tot. Es farà un estudi de retorn i de cara al futur, en funció de com evolucioni tot, es prendran decisions». Tot també, segons Ruiz, impulsat per un tema de visibilitat, publicitat, màrqueting i hores de televisió, de premsa i de xarxes. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT