PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Una campanya per donar a conèixer el gestor de residus

Són 16 càpsules temàtiques que inclouen cada procés de recollida i tractament

Per El Periòdic

Francesc Zamora i Iago Andreu.
Francesc Zamora i Iago Andreu. | CEA

L’Associació de Gestors de Residus d’Andorra, l’Agreda, impulsa una campanya de divulgació amb l’objectiu de donar a conèixer la important i desconeguda tasca que duen a terme les empreses que gestionen els residus al país. En paraules del president de l’Agreda, Francesc Zamora, aquestes càpsules volen servir «perquè la gent vegi què passa amb els residus un cop arriben al contenidor i quin tractament en fan les empreses especialitzades en la gestió dels residus». La campanya està integrada per 16 càpsules de vídeo d’entre un i dos minuts de durada, que s’emeten des d’ahir a través de Ràdio i Televisió d’Andorra, en la franja horària propera als serveis informatius del migdia i del vespre, així com a les xarxes socials i la web de l’Agreda i les seves empreses.

Les càpsules tracten 16 temàtiques diferents: envasos, vidre, paper i cartró, matèria orgànica, residus sanitaris, residus de la construcció, ferralla, desballestament de vehicles, residus dels tallers, aparells elèctrics, depuradores, residus carnis, olis vegetals, residus perillosos, hidrocarburs i hidrocuratges i el residu sòlid urbà. Són vídeos temàtics que inclouen des del procés de recollida i tractament més conegut per tothom, com el del vidre o el cartró, a d’altres més desconeguts com el de la ferralla, dels residus tòxics o dels materials de rebuig provinents de la construcció, i que també permetran conèixer amb detall els processos de valorització de diversos tipus de materials. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT