PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El lloguer de bicicletes a l’estiu continua en una tendència a l’alça

Representants del sector indiquen que aquesta dinàmica es consolida a causa de la falta d’abastiments

Per Àlex Pont

Una imatge d’un ciclista a una prova de Cross Country.
Una imatge d’un ciclista a una prova de Cross Country. | Valnord-Pal Arinsal

El lloguer de bicicletes de muntanya continua en una línia ascendent en el sector turístic donada la situació generalitzada de dificultat que genera la falta d’abastiment dels fabricants. Així ho va manifestar el responsable de màrketing de Pic Negre, Àlex Godayol, després d’afirmar que «enguany ens està costant molt aconseguir unitats de compra de les marques principals» perquè la inflació internacional i l’increment del cost de les matèries primeres propicia que els fabricants elevin els preus dels productes.

Tornant a la línia del lloguer, la companyia va destacar que la modalitat de descens és un producte consolidat que significa una de les principals raons de la facturació. En aquest sentit, Godayol va relacionar el triomf d’aquest producte amb «la feina realitzada per empreses com Vallnord i el seu Bike Park per enfortir una infraestructura orientada a l’atracció del màxim nombre possible de visitants» a la Massana. A banda, també va recalcar les sinergies que crea l’existència de guies de muntanya per a aquells turistes que volen recórrer el Principat a dues rodes.

Amb relació a les vendes, a part de la manca d’abastiments que afecta directament el sector, Pic Negre va assenyalar que aquest estiu, tot i la incertesa propiciada pels conflictes econòmics i humanitaris internacionals, l’empresa està vivint un període amb unes vendes similars a les xifres d’abans de la pandèmia. D’aquesta manera, Godayol va asseverar que «es veuen brots verds en el consum i esperem que sigui una dinàmica que es mantingui i inclús vagi a millor». Entrant al detall de la inflació, les empreses del sector estan fent «esforços» per intentar repercutir al mínim la pujada de preus als clients, com per exemple «oferint rebaixes de fins al 50% en alguns casos».

Pel que fa al tipus de client, Pic Negre afirma que hi ha perfils de persones que es dediquen exclusivament al trekking o la bicicleta de muntanya, però en definitiva «tots venen buscant la muntanya». Tot i això, la companyia subratlla que la majoria d’aquests són «turistes de muntanya» més que «esportistes», la qual cosa «es dona en part per la mancança d’una infraestructura i serveis de país que facilitin la tecnificació d’aquest públic». Al seu torn, Godayol va afegir que un 75% dels clients són turistes i el 25% restant són residents.

Fent referència al nivell de recursos humans, en el cas de Pic Negre, la companyia no ha patit cap entrebanc a l’hora de buscar treballadors perquè «de les 26 botigues que tenim a peu de pistes a l’hivern, en resten obertes quatre, situades tant al sector de Vallnord (la Massana i Anyós) com a Grandvalira (Soldeu)», la qual cosa fa que la dimensió de la plantilla necessària per cobrir la demanda sigui més reduïda. Tot i això, la figura més necessitada a l’estiu és la dels mecànics. És per això que moltes empreses «duem a terme la formació del personal fixe en aquestes competències per arribar a cobrir les vacants que es puguin generar en el canvi de temporada».

D’altra banda, el sector es veu optimista per la proliferació de l’activitat amb els vehicles elèctrics. En aquest sentit, Godayol va assenyalar que «estem notant un lleuger augment de l’interès», el qual podria arribar a esdevenir un consum més generalitzat «si disposéssim com a país i amb l’ajuda del sector públic, de més infraestructures, rutes i serveis que garantissin als visitants experiències encara més completes». Malgrat això, va asseverar que, per poder equiparar Andorra a altres zones com els Alps «on està completament integrat i té un bon recorregut de cara al futur, falta crear un producte transversal que atregui tant al turisme familiar com a un perfil més tècnic i professional».

Finalment, Pic Negre va fer esment de la situació de desestacionalització del sector turístic, remarcant que «els esforços de les empreses creant nous productes i els acords amb marques premium atrauen un públic que abans preferia dirigir-se a altres indrets». No obstant això, l’època estival continua allunyada de les visites i la facturació de la temporada d’hivern amb relació al món de l’esquí i les activitats a la neu.

PUBLICITAT
PUBLICITAT