PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les vendes de la cervesera &AndBeer augmenten un 20%

El propietari es planteja un increment de la producció a mitjà termini

Per Àlex Pont

L’interior de la fàbrica de cervesa d’&AndBeer.
L’interior de la fàbrica de cervesa d’&AndBeer. | &AndBeer

L’empresa cervesera del Principat &AndBeer augmenta el seu volum de vendes al voltant del 20% en comparació als resultats del passat exercici. Després de cinc anys de la seva inauguració, la companyia del gastrònom Ivan García arriba a un punt de creixement del seu producte que el fa augurar «un molt bon camí per recórrer i unes expectatives molt positives d’ara endavant». Si bé la cervesa és un dels productes crucials del sector dels bars i la restauració, a això se li afegeix l’estacionalitat de l’època estival «la qual es tradueix en un increment afegit dels ingressos». 

Seguint la mateixa línia de facturació, García va assegurar que la penetració als restaurants i a les grans superfícies «s’ha vist de manera favorable com una oportunitat de donar a conèixer un producte de proximitat i de qualitat». Tanmateix, la quota que suposa l’exportació fora del país és molt reduïda i «ha costat molt recuperar-se després de l’envestida de la pandèmia al sector de la restauració; per tant, encara trigarem una mica a sortir-ne i tornar a orientar les nostres polítiques a l’exportació exterior». D’aquesta manera, García va asseverar que a Andorra hi ha molt poques fàbriques de cervesa de producció local i «ens repartim el mercat de manera òptima».

A part de trobar-se amb una problemàtica de manca de recursos humans, &AndBeer s’enfronta a la competència de les grans marques internacionals de cervesa, les quals «ofereixen molts diners a les estacions de muntanya i ens veten l’entrada». En aquest sentit, García va manifestar que, actualment, l’empresa es troba en un moment de negociació amb el Ministeri d’Agricultura per arribar a un acord que aconsegueixi suprimir aquests «contractes d’exclusivitat» de les grans firmes de cervesa per «eliminar la intrusió» i poder penetrar a un dels àmbits més potents del sector turístic.

Pel que fa als reptes de futur de la companyia, de moment, no es planteja cap augment de superfície o obertura de noves fàbriques de cervesa. Malgrat això, basant-se en els bons resultats dels darrers mesos, García vol tirar endavant un procés d’augment de la producció, «encara que aquesta decisió variarà en funció de les dimensions de la plantilla de treballadors disponible i del seu grau d’especialització en els processos de creació del producte».

D’altra banda, els èxits de les vendes de la cervesera s’han traduït de la mateixa manera en un seguit de premis nacionals i internacionals. En primera instància, &AndBeer va rebre un guardó per part de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) amb relació a la gestió de la societat i a la millor microempresa del país arran del seu creixement en un període de cinc anys. A banda, també va aconseguir a la primavera la medalla daurada del Barcelona Beer Challenge 2022 i un guardó de la Beer World Cup «en una competició que va aglutinar centenars de marques de cervesa», va dir García. Finalment, va remarcar que tots aquests premis es tracten de reconeixements que serveixen per «donar més renom a la marca i afavorir la seva expansió al futur». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT