Escaldes-Engordany
Ordino vol desvincular la Reserva de la Biosfera de la venda d’aire
La corporació assegura que no ha atorgat cap permís o autorització a l’empresa comercialitzadora
El Comú d’Ordino demanarà a l’empresa comercialitzadora d’aire Essential Air que retiri els logotips associats a la Reserva de la Biosfera que apareixen al llarg de la seva publicitat, ja sigui a la pàgina web com als cartells promocionals distribuïts pel centre del país. En aquest sentit, la corporació va assegurar que aquesta té la propietat exclusiva de l’ús de la marca i afirmen que en cap cas se’ls ha demanat permís des de la companyia per tal d’utilitzar el logotip en la seva acció comercial. A banda de les referències a la Reserva de la Biosfera, el producte es presenta juntament amb la icona de la Unesco, l’emblema dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i el logotip del programa científic per la millora de la relació entre l’humà i l’entorn, Man and the Biosphere Programme, el qual s’integra dins de les iniciatives de la mateixa Unesco.
D’altra banda, el secretari general de la Comissió Nacional Andorrana per a la Unesco, Jean-Michel Armengol, va assegurar a EL PERIÒDIC que «fa 10 mesos que ens van indicar des del secretariat que aquesta companyia estava duent a terme una apropiació del logotip sense haver demanat cap permís». De fet, va afegir que «la Unesco mai cedeix el seu emblema per a finalitats comercials» i que «la setmana que ve ens reunirem amb els responsables de l’empresa per demanar la retirada de l’emblema».
Pel que fa al producte, Essential Air presenta el seu estoc com a una ampolla d’aire fresc «que et farà sentir la puresa d’una brisa natural i una indescriptible sensació de rejoveniment instantani». A més a més, destaquen el producte embotellat com un dels aires més segurs i sans per respirar del món, mentre que emfasitzen que mitjançant el seu format portàtil i segur, «ara és possible respirar l’aire de les muntanyes des de casa teva», remarcant que serveix per «l’alleugeriment ràpid de l’ofegament i la pol·lució». Aquesta promoció d’aire comercialitzat va originar un rebombori a les xarxes socials, amb comentaris satírics sobre el producte, d’indignació envers l’apropiació de la marca i fins i tot, de la bandera tricolor.