PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les companyies de bus presenten un recurs a Govern per l’abonament

Dallerès assegura que estan atents per si cal reforçar el servei

Per Lídia López

Imatge d’arxiu d’un bus de l’L6 a la Massana.
Imatge d’arxiu d’un bus de l’L6 a la Massana. | L. L.

Les dues empreses concessionàries del servei de transport públic del Principat van presentar ahir un recurs administratiu a Govern per mostrar el seu desacord amb la darrera proposta de l’Executiu respecte de la compensació econòmica per la posada en marxa de l’abonament mensual a 30 euros. Així ho va confirmar el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, que va puntualitzar que aquest procediment l’han engegat per separat d’Autocars Nadal, l’altra empresa que s’ocupa de trajectes nacionals, tot i que també han seguit els mateixos passos. «Cadascuna hem al·legat el nostre posicionament, però segur que el rerefons ha estat similar», va valorar.

D’aquesta manera, Gabriel va declarar que «era l’últim dia del termini per respondre sobre la proposta de compensació dels abonaments, així que de manera cautelar i per guanyar temps, hem engegat aquesta acció», a la vegada que va remarcar que «ara el Govern té 60 dies per respondre el nostre recurs», tot i que «esperem que puguem arribar abans a un acord».

No obstant això, des que es va iniciar la negociació per la compensació econòmica respecte d’aquest canvi «substancial» en les característiques de l’oferta adjudicada per concurs públic, les propostes del Govern i les de les concessionàries s’han anat acostant. «Semblaria ser que s’ha reunit la comissió tècnica, i entre els experts de nivell que hem designat cadascuna de les parts, s’està procurant arribar a conciliar les postures», va exposar Dallerès, que tot i remarcar que «no serà possible trobar la fórmula que deixi content a tothom, l’objectiu és trobar un acord que puguem subscriure totes les parts».

Vigilància del servei

Pel que fa a l’actualitat del servei, i un mes i una setmana després que es posés en marxa la gratuïtat del transport públic pels residents al país, des de Coopalsa –que s’encarrega de totes les línies nacionals a excepció de les de Sant Julià de Lòria– han detectat un «increment notori del nombre d’usuaris» durant aquest període. I justament, s’ha produït en una època en la qual el nombre de viatgers sol baixar, pel fet que deixen d’utilitzar-lo els estudiants, i tampoc hi ha l’afluència dels treballadors del sector serveis que es desplacen entre parròquies durant la temporada d’esquí, segons va remarcar el gerent. De fet, que aquest increment s’hagi produït a l’estiu, en «temporada baixa pel transport de persones», ha facilitat que les freqüències programades hagin tingut «la capacitat suficient per suportar aquest major nombre d’usuaris».

Sigui com sigui, des de Coopalsa incideixen que «estem atents per si cal reforçar el servei en hores punta», cosa que es podria donar, tenint en compte que la introducció de la gratuïtat s’ha fet en temporada baixa, a partir del setembre, coincidint amb la represa d’activitat als centres educatius. «Si detectem mancances en alguns trajectes o moments del dia de més dificultat, acordaríem amb el Govern la forma per solucionar-ho», va sentenciar Dallerès. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT