Escaldes-Engordany
L’UHA creu que el nou forfet únic beneficiarà la imatge d’Andorra
Pujol assevera que el producte els pot facilitar la venda
Davant l’anunci del dimarts sobre la integració de Pal Arinsal a Grandvalira Resorts i la conseqüent posada en marxa d’un forfet de país, els hotelers esperen trobar en aquest producte una via per facilitar la venda dels seus serveis als clients. I és que, tal com van declarar des de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA) a EL PERIÒDIC, el forfet únic pot esdevenir una bona eina per fer «un pas més cap a la qualitat de la pràctica de l’esquí al país», i en definitiva, «beneficiï la marca i la imatge tant d’Andorra com de Grandvalira Resorts». Així ho va manifestar el director de l’UHA, Jordi Pujol, que a l’espera que es facin públics els detalls de comercialització dels serveis de neu amb la nova estructura, va avançar que «a priori, la idea ens pot resultar profitosa».
En concret, Pujol va exposar que «el millor que pot aportar el forfet únic és que la gent podrà venir pensant en aquesta idea de: me’n vaig a Andorra i tindré 300 quilòmetres de pistes en un sol domini; sense fixar-se en el desplaçament que suposa anar de Pal a Canillo, per exemple». Per aquest motiu, el director de l’UHA va indicar que «ens facilitarà les coses de cara a sortir a vendre els nostres serveis», a la vegada que va incidir que la unificació «ens iguala, o fins i tot en situa una mica per sobre dels dominis espanyols i francesos amb els quals ens comparem sempre».
Sigui com sigui, pel que fa a la mobilitat entre instal·lacions, Pujol va puntualitzar que «entre una estació i una altra hi haurà uns 20 minuts en cotxe, cosa que no passa entre la Vall d’Aran i la Molina, per posar un exemple». I en darrera instància, també va remarcar que «pel que fa als hotels, quan ens ve gent perquè vol anar a esquiar, normalment reserven l’hotel en funció d’on volen anar a practicar aquest esport», apuntant que la situació d’un únic forfet pot afavorir la captació de clients a l’hivern arreu del territori, ja que «podran anar un dia a un lloc i l’endemà a un altre».
En qualsevol cas, des de l’UHA estan a l’espera de comprovar com s’acaba materialitzant aquest producte, especialment els títols particulars i ofertes que pugui vendre cada estació, així com el preu que tingui el forfet de país. «Hem d’esperar per veure’n les característiques, però d’entrada, la sensació és positiva», va insistir, a la vegada que va sentenciar que «no serà tant la pràctica amb el nou producte, sinó la finalitat de la marca i de donar-li aquest afegit».
Paral·lelament, i respecte de l’empenta que aquest producte pot suposar per a la promoció d’activitats també a l’estiu, Pujol va posar en relleu que «estant sota el mateix paraigües, entenc que hi podrà haver més activitats combinades, tot i que no sé si inicialment implicarà més oferta», tot i puntualitzar que «a l’estiu és molt més complicat portar gent que a l’hivern, per molta natura que tinguis». No obstant això, el director de l’UHA va reconèixer que Pal Arinsal «predomina entre el juny i el setembre», detallant que «l’estació de Pal s’ho ha fet venir molt bé els darrers anys amb la BTT».
En aquest sentit, Pujol va recordar que «l’any passat ja es va impulsar un forfet conjunt d’estiu les estacions de muntanya del país», augurant doncs una tipologia d’oferta similar amb el nou paradigma de cara la temporada vinent.
Grandvalira Resorts va anunciar el darrer dimarts la integració de Pal Arinsal a la seva oferta, acció que permetria a la marca comptar amb més de 300 quilòmetres de pistes a partir de la pròxima temporada d’hivern. Els representants de les estacions van destacar que aquesta unificació suposa un «pas endavant» per a la promoció del sector en un context de cada vegada més competitivitat. A la vegada, van posar en relleu que el treball conjunt permetrà fer front d’una forma més sòlida i àgil als reptes de la sostenibilitat i lluita contra el canvi climàtic.