Escaldes-Engordany
El SEP demana més personal de recursos humans
El sindicat es planteja demanar a Andorra Telecom més agilitat a les xarxes dels centres
El Sindicat d’Ensenyament Públic (SEP) ha demanat al Ministeri d’Educació que es destini més personal de recursos humans al ministeri, perquè «hi ha molt volum de feina i pocs treballadors que se’n puguin fer càrrec», segons va assegurar la secretària d’organització de la junta, Carla Guinot. A més, i valorant el tancament del curs, va explicar que el sindicat també demana més ajuda per al seu funcionament. En aquest sentit, les situacions que es viuen a les escoles requereixen una resolució immediata, però «molts cops no és tan obvi». Per aquesta raó, el sindicat rep moltes demandes i queixes referents a les contractacions per part del professorat.
Paral·lelament, i amb relació a les mancances, el SEP lamenta que per cobrir els dubtes o necessitats del sector s’han de seguir uns procediments que «ho alenteixen tot molt», tot i que va celebrar que, malgrat tot, «ens n’hem sortit i ens hem sentit molt acompanyades pel ministeri en tots els nivells, sense cap dubte». Per la seva banda, el repte principal de l’inici de curs escolar va ser la convivència d’alumnes, professorat i pares enfront de la covid-19, situació que va produir canvis constants, confinaments totals o parcials, la creació d’aules amb vigilància passiva o activa i, principalment, la baixa de mestres que en moltes ocasions no es podien cobrir. En aquesta línia, la secretària del SEP va indicar que «la pandèmia ha generat moltes dificultats, però a la segona meitat de curs ens hem anat adaptant», gràcies a les eines d’ensenyament telemàtic, les quals també han generat problemes puntuals amb la xarxa wifi, sobretot a segona ensenyança i a batxillerat. Per tant, «una de les vies que estem treballant és demanar a Andorra Telecom més agilitat en la connexió als centres», va asserir.
Altrament, la situació excepcional de la pandèmia durant el curs escolar ha instat a que «els professors s’adaptin pel que fa a les qualificacions, les famílies i nosaltres mateixos», va compartir Guinot. Amb tot, no hi ha hagut cap canvi en les matèries, i tampoc s’espera cap modificació del pla Permsea per al curs vinent, exceptuant l’adaptació del programa de formació professional, «el qual es treballa per branques i s’està implementant juntament amb la versió més antiga», va recordar.
D’altra banda, el sindicat ha pogut constatar que el nombre d’alumnes a educació primària està disminuint i, per contra, el nombre de matriculacions a segona ensenyança i a batxillerat «va a l’alça».
Eliminar el Bullying
Amb referència als casos d’assetjament escolar als centres, la secretària del sindicat va assegurar que «és una situació que ens preocupa cada any», i per aquest motiu des de la junta hi ha dos referents d’igualtat repartits a l’escola andorrana de la Massana i al col·legi espanyol Maria Moliner. Tanmateix, els membres «assistim a reunions i trobades amb els altres centres per veure com podem abordar la problemàtica», va afegir. Per ara, la plataforma sindical ha compartit que desitja continuar amb les comissions i amb la tramesa de casos i actuacions «amb l’objectiu d’unificar l’ensenyament dels tres sistemes que hi ha a Andorra», va remarcar Guinot.
Una altra de les accions socials més importants a les escoles són les ajudes als menjadors. En aquest sentit, va assenyalar que els centres faciliten acompanyament a les famílies necessitades, i que «amb la situació actual suposem que anirà en augment».
Per finalitzar, des del SEP es va valorar «molt positivament» tota la feina feta com a equip en aquest primer curs des de la renovació de la junta. En aquesta línia, la secretària va opinar que «és cert que han incrementat els afiliats, i crec que això és un indicador que tirem endavant tot allò que ens plantegem», i va afegir que «no tot és sempre com voldríem, però no deixarem de lluitar per totes aquelles coses que no ens semblen justes».