PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La segona fase de valorització del Madriu comença a l’agost

Es vol posar en relleu el patrimoni cultural i el turisme sostenible

Per El Periòdic

Una imatge d’arxiu de la Farga del Madriu.
Una imatge d’arxiu de la Farga del Madriu. | Govern d\'Andorra

Tot a punt per engegar la segona fase del programa de conservació i valorització de la Farga del Madriu. Així ho va explicar ahir l’equip tècnic del Departament de Patrimoni Cultural que va presentar la intervenció que s’ha previst iniciar durant el mes d’agost al monument ubicat a la vall del Madriu-Perafita-Claror. El programa de conservació, estudi i revalorització de la farga està elaborat i coordinat des de Patrimoni Cultural i té per objectiu salvaguardar aquest jaciment arqueològic, declarat Bé d’Interès Cultural (BIC). Es tracta d’una estructura singular i exemple únic de la farga catalana del segle XVIII inèdit als Pirineus.

La presentació de la intervenció prevista per enguany va comptar amb la participació del responsable tècnic del programa de la Farga Madriu, l’historiador Olivier Codina, del codirector de la intervenció arqueològica, l’arqueòleg Abel Fortó, i de la directora del Pla de la Vall Madriu-Perafita-Claror (VMPC), Susanna Simon. El programa integral va ser presentat públicament el 3 de juny del 2021 i s’emmarca en un conveni específic del Ministeri de Cultura amb la Comissió de Gestió de la VMPC. Es preveu una actuació transversal en un sector de la vall amb una densitat important de vestigis que integra la recerca paleosiderúrgica, la posada en valor del patrimoni cultural, i el turisme sostenible.

Durant la campanya d’enguany, que es durà a terme entre l’1 i el 26 d’agost, els especialistes treballaran sobre la fàbrica que transformava el mineral en ferro: la farga. Més concretament, estudiaran els edificis i instal·lacions associats amb la producció del metall i l’habitació dels obrers. De fet, les dades obtingudes durant la primera fase han permès afinar el procés de la diagnosi patrimonial. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT