Escaldes-Engordany
Els usuaris de Cicland augmenten prop del 20%
Amb relació a la venda d’abonaments, des de principis del 2022, s’han venut un total de 30 subscripcions
La quantitat d’usuaris de l’empresa de bicicletes elèctriques Cicland augmenta un 20% amb relació als primers semestres del 2020 i el 2021. Així ho va indicar el gerent de la companyia, Diego Albino, afegint que després de la pandèmia «estem visualitzant un increment persistent en la utilització dels serveis», tenint en compte que els primers mesos de l’any es veuen afectats per la meteorologia adversa i «no és tan fàcil promoure l’ús de la bicicleta a l’aire lliure com a mètode de transport, ja que la pluja i la neu són uns frens importants».
En aquest sentit, Albino va indicar que aquestes dades s’aconsegueixen mitjançant els paràmetres de l’aplicació mòbil que es duu a terme per a l’adquisició de la bicicleta. Seguint aquesta línia, Cicland assegura que els usuaris d’edat adulta són els perfils que més s’adhereixen al canvi de mobilitat, sobretot, en hores punta referents als horaris d’entrada i sortida de la feina. També va asseverar que el període entre les 07.30 hores i les 09.00, i en el tram de les 15.00 hores fins a les 16.00, són els segments en què més trànsit es duu a terme a les parròquies de la meitat sud del Principat. Paral·lelament, la part septentrional del país registra uns paràmetres similars, tot i que «és probable que des de les 18.30 hores fins a les 19.00, que normalment es relaciona amb el retorn a casa després dels torns de tarda o centrals, l’ús de la bicicleta es pot veure reduït a causa dels desnivells de la zona i les baixes temperatures».
Fent referència a les subscripcions, el gerent de la companyia va destacar que s’han dut a terme una trentena de registres entre abonaments anuals i de petit ús. Pel que fa a les subscripcions que et donen el dret a l’ús durant els 365 dies de l’any, Albino va destacar que «es tracta de la tipologia de servei més rendible si l’usuari sap que utilitzarà la bicicleta constantment i durant trajectes de curta durada», encara que els abonaments de petit ús, els quals inclouen un total de 25 viatges, «també són rendibles per a aquells que saben que utilitzaran el servei puntualment, però sense tenir una regularitat tan notable com l’anual». Tanmateix, els usuaris amb l’abonament il·limitat per any troben «més rendible» l’adquisició d’aquest paquet econòmic «si viuen al centre o als nuclis urbans», encara que a les parròquies altes, tot i que l’hàbit no està tan estès entre la població, també «es registra ambdues tipologies d’abonaments disponibles en quantitats similars».
Pel que fa al procés de retroalimentació amb els clients, el gerent va indicar que l’empresa rep cada dia noves propostes «algunes de les quals les portem al Govern per valorar la seva viabilitat en funció dels recursos necessaris i el càlcul de la rendibilitat». Incidint en el vessant publicitari de la mobilitat sostenible, Cicland va dur a terme un procés de promoció a les estacions de muntanya amb la finalitat de donar a conèixer el servei i permetre a les persones provar les bicicletes, ja que «a vegades, les tècniques de publicitat clàssiques no serveixen per penetrar del tot en el nostre objectiu d’usuaris; en ocasions cal anar més enllà i posar a l’abast el servei, acostant-lo el màxim possible a la població».
Amb relació a les noves propostes, Cicland no preveu executar-les fins passat l’estiu sempre que «tinguem el vistiplau dels actors que intervenen en el procés de materialització». En aquest sentit, Albino va descartar l’opció, almenys a curt termini, d’habilitar un nou vehicle mountain bike per al nord del país i les estacions de muntanya, perquè «els usuaris habituals tenen un perfil molt específic i, normalment, són molt esportistes, per tant, si prefereixen llogar un vehicle en concret, buscaran un altre tipus de negoci especialitzat». Finalment, va destacar que es vol continuar treballant per a millorar l’accessibilitat del servei, ja que «ens trobem que la majoria de clients són residents que disposen de dades mòbils, a diferència dels turistes que no en solen tenir».