PUBLICITAT

La Massana

La Serenalla Market augmenta un 30% les activitats i la superfície

La inversió s’amplia un 20% i el cost final és d’uns 75.000 euros

Per Anna Casanova

Josep Maria Garrallà i Isabel Rodrigo al costat del cartell de l’acte.
Josep Maria Garrallà i Isabel Rodrigo al costat del cartell de l’acte. | COMÚ DE LA MASSANA/ANNA BONET

La Massana acollirà la quarta edició de la Serenalla Market, un esdeveniment «multidisciplinari» que ja està consolidat al país i el qual s’amplia enguany un 30% en activitats i superfície al parc del Prat Gran. «La Serenalla és un punt de diversió, música, tallers, concerts realitzats per persones del país i que també té una part de divulgació», va apuntar el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització del Comú de la Massana, Josep Maria Garrallà. Des del 21 fins al 24 de juliol, aquesta aposta desenvoluparà més d’una trentena activitats per als adults i els infants, i comptarà amb una cinquantena d’estands centrats en la temàtica de la cultura de la pau, un concepte que parteix de la base que el respecte, el desenvolupament econòmic i social sostenible, i la comunicació són clau en el futur d’una societat més justa, solidària i tolerant. Aquest leitmotiv es reflectirà en la decoració de l’espai i la seva distribució i, en aquest sentit, la coordinadora de la iniciativa, Isabel Rodrigo, va observar que «enguany fugirem d’espais molt concrets diferenciats per països i tot estarà molt més barrejat», amb l’objectiu de simbolitzar l’aproximació i la interrelació cultural. A més, s’apostarà per un públic molt concret, el turisme regeneratiu –aquell que té la intenció de millorar l’estat natural de la zona–. En aquesta nova edició, també ha augmentat un 30% el nombre d’operadors i l’oferta gastronòmica i, en aquest sentit, el conseller va assenyalar que «continuem apostant per la diferència culinària i l’especialitat». Alhora, l’ ampliació ha permès inaugurar un nou espai diferenciat, el mini-Portobello, d’estil més urbà.

Com a novetat, la Serenalla col·labora amb Andorra Turisme mitjançant la gestió de les xarxes socials del festival, la seva aparició a la pàgina web oficial de l’entitat i la participació d’influencers, ja que «considerem que arriba el moment d’obrir una finestra a l’exterior», va assegurar Garrallà. Pel que fa als espònsors, a més d’Andorra Turisme, la Serenalla compta amb la cooperació de FEDA, Vallnord, Andorra Telecom i també Heineken. A més, s’ha augmentat un 20% la inversió del projecte, i ha elevat el seu cost als prop de 75.000 euros.

Un dels punts més destacats del market són precisament les taules rodones i les conferències, les quals giraran al voltant del creixement sostenible i el turisme regeneratiu, la cultura de la pau, la participació ciutadana, els avenços científics, la física quàntica i la salut, i el benestar. D’entre les persones convidades, destaquen el director de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya, Ignasi Ribas; la ministra d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, Judith Pallarès; la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó; o la física quàntica i escriptora, Sonia Fernández. 

La Serenalla obrirà les portes el dijous 21 de juliol i l’horari serà de 17.00 hores fins a 00.00 hores. Del 22 al 24, obrirà a les 11.00 hores i clourà a les 00.00 hores. Rodrigo va explicar que «l’ampliació horària del cap de setmana és molt important i un primer pas de cara a créixer a la cinquena edició». Amb tot, enguany es faran dues festes en lloc d’una, donat l’èxit de la passada Serenalla. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT