PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’aeroport de la Seu reduirà els passatgers dels vols per la calor

El protocol que prohibeix aterrar a partir de 30 graus està pendent de revisió

Per El Periòdic

Imatge de l’aeroport de la Seu d’Urgell.
Imatge de l’aeroport de la Seu d’Urgell. | Ràdio Seu

L’Aeroport Andorra-la Seu implantarà aquest estiu un nou protocol, el qual contempla la limitació de la quantitat de persones que pot transportar un avió en el cas d’episodis de forta calor, com el que ja s’ha viscut aquest cap de setmana passat, en què el vol que havia d’aterrar a la instal·lació de l’Alt Urgell provinent de Madrid el diumenge ho va acabar fent a Lleida, fet que va provocar queixes en els clients de l’aerolínia. Aquest, però, no és el primer cop que hi ha canvis pels factors meteorològics. La problemàtica es deu al fet que, actualment, està prohibit aterrar a l’aeroport de la Seu d’Urgell si les temperatures superen els 30 graus, segons es recull en el protocol actual, vigent des de 2015, ja que aquestes poden provocar que es freni l’aerodinàmica dels avions.

En aquesta línia, l’Executiu va demanar fa un parell de mesos una reavaluació del protocol per a l’estiu. Tanmateix, la calor s’ha avançat als resultats, provocant l’incident del cap de setmana. L’objectiu és que aquest nou protocol estableixi una gradació de passatgers per vol en funció de la calor i que, a l’estiu, els viatges es facin més tard per evitar operacions en les hores que fa més calor del dia.

Per la seva banda, des del Govern es va informar que s’han posat en contacte amb Air Nostrum perquè la companyia millori la comunicació i pugui avisar amb temps els passatgers en cas que hi hagi més canvis de ruta imprevistos, segons va informar al respecte RTVA.

 

Millora a l’accés

D’altra banda, també dins les mesures de millora de la pista urgellenca, Aeroports de Catalunya ha tret a licitació un projecte per millorar la seguretat de l’accés a l’aeroport, que comença a la cruïlla de la carretera d’Aravell. Es tracta d’un tram de tres quilòmetres que actualment no disposa de tanques de protecció laterals, segons informa el Diari Segre. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT