PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La línia de Ciutat de Valls redueix la freqüència fins als 15 minuts

El comú introdueix un nou vehicle amb més capacitat

Per El Periòdic

Dani Vinseiro i Conxita Marsol, ahir durant la presentació de les novetats al servei de bus comunal.
Dani Vinseiro i Conxita Marsol, ahir durant la presentació de les novetats al servei de bus comunal. | Comú d’Andorra la Vella / Tony Lara

Des d’aquest dissabte passat ja es troben en funcionament les millores que el Comú d’Andorra la Vella i Andbus han aplicat a les línies de Ciutat de Valls i de la Margineda. Després de l’exitosa utilització que la ciutadania ha fet del bus comunal al llarg de gairebé tres anys, la corporació i l’empresa concessionària van presentar ahir algunes novetats que tenen com a objectiu ampliar el nombre d’usuaris i donar una major qualitat del servei.

Tal com va explicar la cònsol major de la capital, Conxita Marsol, la línia de Ciutat de Valls va transportar durant el 2021 uns 230.000 usuaris, amb una freqüència de pas de 20 minuts. Ara s’ha apostat per reduir aquesta freqüència fins als 15 minuts, fet que permetrà donar servei a 500.000 usuaris anuals. En aquesta línia, a més, també s’introdueix un nou vehicle que és més gran, que té capacitat per a transportar a més persones i que incorpora portes diferenciades d’entrada i sortida, tal com havia reclamat part de la ciutadania.

Pel que fa a la línia de la Margineda, la cònsol va detallar que s’ha ampliat el servei que dona el bus gran a les hores punta, principalment als matins i a les tardes. D’aquesta línia se’n beneficien uns 215.000 usuaris a l’any i es pretén arribar fins als 400.000.

Aquestes modificacions en les freqüències del bus comunal en ambdues línies arriben gràcies als estudis i informes que s’han anat elaborant al llarg d’aquests tres anys i que han permès identificar quines eren les disfuncions a les quals calia posar remei. Passada la crisi sanitària, el bus comunal de la capital ha recuperat la xifra d’usuaris habituals.

Una altra de les finalitats que es busca amb aquestes millores, segons va exposar Marsol, és apostar per una parròquia més sostenible en la qual hi hagi una millora de la mobilitat donant facilitats a la ciutadania per a utilitzar el transport públic. A aquesta finalitat se suma, també, el preu simbòlic de 0,10 euros que costa usar-lo. La cònsol va recordar que des del comú es destinen 700.000 euros anuals per a poder oferir aquest servei.

Per la seva banda, el CEO d’Andbus, Dani Vinseiro, va destacar l’èxit del bus comunal des de l’inici: «Per això estem ampliant l’oferta i les places a tots els serveis perquè estem aconseguint l’objectiu, què és que la gent faci servir el transport públic i no el cotxe».

PUBLICITAT
PUBLICITAT