PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Grandvalira tanca la temporada amb xifres similars al 2019

S’ha produït una millora en el perfil mitjà del client i l’augment de la despesa

Per El Periòdic

El sector del Pas de la Casa de Grandvalira Resorts.
El sector del Pas de la Casa de Grandvalira Resorts. | Grandvalira

Les estacions de Grandvalira Resorts han tancat una temporada d’hivern 2021-2022 molt positiva en la qual s’han superat amb escreix les expectatives marcades en un inici i s’ha tornat a xifres de negoci prèvies a la pandèmia. Al llarg dels 137 dies d’obertura s’han assolit 1.722.991 dies d’esquí a tots els dominis, la qual cosa suposa una lleugera caiguda de l’1,6% respecte a la temporada 2018-2019, l’última sense afectacions derivades pel coronavirus i les mesures de prevenció dels contagis.

Tot i les adversitats, els responsables de Grandvalira van afirmar que s’ha produït una millora en el perfil mitjà del client, la qual cosa s’ha traduït en un augment de la despesa mitjana per visitant. D’altra banda, cal destacar que el dia de més afluència a les pistes d’esquí va ser el 26 de febrer, coincidint amb l’inici de les celebracions de la setmana de Carnaval, amb un total de 25.140 esquiadors.

Pel que fa a Ordino Arcalís, s’han obtingut un total de 148.000 dies d’esquí, fet que representa també una caiguda amb relació a la temporada 2018-19. En aquest cas, l’ocupació a l’estació es va veure clarament afectada pels dies de tancament, tant total com parcial, que van tenir lloc durant la temporada a causa dels temporals de neu i vent. La major part d’aquests tancaments van coincidir amb els caps de setmana, moment en què el país gaudeix de més afluència per part dels visitants. En total, l’estació ordinenca va obrir 139 dies, i la jornada de més ocupació va ser també el 26 de febrer amb 2.873 esquiadors als seus dominis.

Finalment, el director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno, va valorar la temporada com a «molt bona», sobretot tenint en compte que es venia d’una campanya «amb una caiguda aproximada del 90% en la facturació» i, a més, «arrancàvem aquesta temporada amb una gran incertesa a causa de la situació de la pandèmia». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT