PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Coopalsa porta el Govern a la Batllia per la integració tarifària

L’Executiu ha fet silenci administratiu a la reclamació d’una compensació econòmica

Per Lídia López

Un usuari baixa a la parada d’Esteve Albert, a Escaldes-Engordany.
Un usuari baixa a la parada d’Esteve Albert, a Escaldes-Engordany. | El Periòdic

La Batllia ha admès a tràmit la demanda de Coopalsa al Govern per la manca d’una compensació econòmica que hauria de donar cobertura a la integració tarifària del transport públic. Així ho va explicar ahir el gerent de la companyia, Gabriel Dallerès, que va indicar que l’Executiu ha fet silenci administratiu a les reiterades demandes per posar remei al que descriu com una «pertorbació econòmica». «Nosaltres estem d’acord amb qualsevol mesura que incorpori el Govern que contribueixi a l’ús del transport públic, però ha d’equilibrar l’efecte econòmic que això tingui respecte de l’operador», va defensar Dallerès, asseverant que «està estipulat contractualment».

El gerent de la companyia va posar en relleu que la introducció de la integració tarifària es va produir una vegada ja s’havia publicat el concurs i anomenat l’adjudicatari, i abans de la signatura del contracte de licitació. Per aquest motiu, des de Coopalsa s’ha instat al Govern a arribar a un acord al respecte. «Després d’haver-ho demanat i recordat sense tenir resposta, entenem que hi ha silenci administratiu, i no tenim altre remei que seguir els passos que hem de fer», va incidir, puntualitzant que «ja caducava el temps per reclamar». 

Així, Dallerès va insistir que «és un problema que no s’ha tractat i no se li ha donat solució», i es va mostrar partidari «d’endreçar la situació». «El que no és normal és que tot s’encalli», va lamentar al respecte, pel fet que més enllà de la integració tarifària, des de l’inici de la concessió el setembre del 2019 també hi ha hagut un estira-i-arronsa entre el Govern i les companyies adjudicatàries per altres compensacions econòmiques, com l’ajut a l’equilibri financer per l’impacte de la pandèmia del coronavirus al sector del transport públic, o la posada en marxa de l’abonament mensual. «Una concessió és una cosa viva que ha d’anar patint modificacions, per necessitat del servei o per interès general, però l’operador necessita que se li compensin les afectacions econòmiques que això té», va insistir, afegint que «s’ha de deixar endreçat, no podem anar sumant els problemes».

En qualsevol cas, des de Coopalsa matisen que aquest afer «no té res a veure amb la introducció de l’abonament mensual de 30 euros», així com tampoc és comparable l’impacte en la recaptació de la companyia pel servei prestat. «La integració pertorba menys l’equilibri econòmic, però no deixa de ser que també ho fa i per això s’ha de solucionar», va reiterar, reconeixent que «el volum econòmic del qual parlem és molt diferent».

Al voltant del desacord per la proposta d’equilibri feta per l’Executiu en el cas concret de l’abonament mensual, Dallerès va compartir que estan a l’espera que l’Administració faci un replantejament de l’oferta, que defensa que ha de ser consensuada en una comissió d’experts independents. «Les dades són clares perquè queda tot registrat, així que les propostes no haurien de discrepar molt», va reiterar el gerent, que va assegurar que es tracta d’un element «purament tècnic». «No pensem que sigui un tema que requereixi tanta polèmica», van insistir.

PUBLICITAT
PUBLICITAT