Escaldes-Engordany
Coopalsa prova un vehicle elèctric en les línies nacionals
El bus dona servei als trajectes cap a Arinsal, Ordino i Encamp
Coopalsa va engegar ahir una prova pilot d’un autobús 100% elèctric al Principat. Segons van informar des de la companyia, el vehicle va començar el seu servei experimental a la Línia 5, que uneix la capital i Arinsal, i s’allargarà fins demà, prestant servei a l’L6 –Ordino– durant el dia d’avui i a l’L2 –Encamp– l’endemà. «Hem escollit l’L5 perquè té una mica menys de gent que les altres dues línies, i volem veure el comportament que té fent el servei real que li tocaria fer si ens en quedéssim algun», va manifestar el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, que va detallar que «la primera pregunta que ens fem avui és si podrà acabar la jornada o no».
I és que, un dels primers elements que es vol comprovar amb aquesta prova és l’autonomia de l’autobús: «Si ha arribat al final del servei sense haver de ser substituït, serà un bon símptoma». «Ha de superar diferents proves, i aquesta és la primera», va puntualitzar el gerent de Coopalsa. Paral·lelament, des de la companyia van compartir que la prova permetrà conèixer el funcionament d’un bus no contaminant per les carreteres del país, així com saber quins són els avantatges i els inconvenients d’aquesta tecnologia, tant en prestacions com de rendiment.
Aquesta prova pilot no és la primera que es duu a terme al Principat pel que fa a la mobilitat pública elèctrica. Fa unes setmanes, Andbus va utilitzar un vehicle 100% elèctric per donar cobertura a algunes freqüències dels serveis de bus comunal que la companyia té en concessió en diferents parròquies, i així recollir dades respecte de l’eficiència dels trajectes i l’autonomia del vehicle. I és que, segons va posar en relleu Dallerès, aquests exercicis seran cada vegada més freqüents, pel fet que la mobilitat del futur s’albira sostenible, i especialment elèctrica. «Ningú posa en dubte que s’haurà d’anar cap aquest tipus de vehicles», va indicar el gerent de Coopalsa, que va defensar que «la tecnologia no estava al dia encara». «El sector està avançant molt de pressa i continua millorant cada dia, així que hem de veure quin comportament tenen amb la feina que haurien de fer», va remarcar.
Coopalsa va explicar que el prototip és perfectament identificable, pel fet que és de color blau en lloc del groc habitual dels busos de les línies nacionals. A més, llueix retolacions que l’identifiquen com un vehicle 100% elèctric i endollable. Juntament amb la companyia de transport públic, també col·laboren en la prova pilot Pyrénées Industrials i el Govern. Per aquest motiu, el secretari d’Estat d’Economia i Empresa, Eric Bartolomé va assistir a la presentació del bus la setmana passada.