PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Una escola de pares per a les famílies que es troben en risc

Pallarès remarca que el projecte s’emmarca dins L’Horitzó 23

Per El Periòdic

Judith Pallarès, acompanyada de les tècniques del projecte, Karina Chinchilla i Sílvia Rodríguez.
Judith Pallarès, acompanyada de les tècniques del projecte, Karina Chinchilla i Sílvia Rodríguez. | ANA/A.S.

Una escola de pares. Aquesta és la funció del nou projecte impulsat pel Govern que s’anomena Espai d’Acompanyament Familiar, i que «està centrat a poder acompanyar a les famílies en el desenvolupament de les seves pròpies competències a l’hora de tractar situacions que tenen amb els infants», va apuntar la ministra d’Afers Socials, Joventut i Igualtat, Judith Pallarès durant la presentació del projecte. El programa es treballa a partir de l’àrea d’Infància, Adolescència i Joventut amb famílies que es troben en una situació de risc lleu o moderat. El programa es va iniciar fa dues setmanes i consta d’un total d’11 sessions. Fins al moment, en aquesta prova pilot hi estan participant un total de vuit persones de set nuclis familiars diferents que tenen infants des dels tres fins als 16 anys.

Pallarès va remarcar que aquest projecte s’emmarca dins l’Horitzó 23 amb la intenció de millorar la prevenció i l’acompanyament de les famílies. La tècnica del programa i educadora social, Karina Chinchilla va exposar que en les primeres sessions es tracten temes més generals per després poder parlar aspectes més concrets i específics que preocupen a les famílies com per exemple l’abús de l’ús de les pantalles, temes d’educació afectiva o les noves realitats familiars.

Les sessions es desenvolupen a Prada Casadet, a les instal·lacions del Servei de Trobada Familiar i és un complement a les intervencions i al seguiment individualitzat de cada família que fan els referents. «Nosaltres tenim la informació mínima per no jutjar i perquè les famílies se sentin segures i puguin comentar», va expressar Chinchilla, qui va puntualitzar que es tracta d’un espai dinàmic i íntim per fer cohesió entre els pares i mares. En aquests instants, gran part són famílies monoparentals a excepció d’una família nuclear, i majoritàriament són dones les qui hi participen, va apuntar l’educadora social.

Chinchilla va destacar que els progenitors han de tenir un perfil col·laborador i «estar predisposats a venir i a compartir amb altres famílies» les seves situacions. Pel que fa a les sessions, tenen una durada de dues hores, i a excepció de dues centrades en la resolució de conflictes que comptaran amb la col·laboració d’una psicòloga del SAAS, la resta estan dirigides per Chinchilla i per la treballadora social, Sílvia Rodríguez. 

Finalment, també va comentar que les famílies disposen d’un servei de guarda per poder deixar els infants durant les sessions, i actualment tres famílies utilitzen aquest servei. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT