PUBLICITAT

Els hotelers aposten per invertir diners de comunicació en formació

  • La qualitat del servei és un dels elements que pesarà en la revisió de la classificació dels establiments
EVA ARASA
ESCALDES -ENGORDANY

Periodic
Uns clients reben atenció a la recepció de l'Hotel Cosmos Foto: EDUARD COMELLAS

Ara que les entitats hoteleres del país estan a punt de fusionar-se en una sola associació és el moment de proposar un programa de treball atractiu per als empresaris del sector, entenent que la conjuntura requereix solucions imaginatives i, si és possible, que optimitzin els recursos disponibles. En aquesta línia, el portaveu dels hotelers des que es va fer el primer pas en ferm de cara a la fusió, Joan Antoni Azurmendi, planteja que part dels diners que es destinen a campanyes de comunicació externa s'inverteixin en formació dels treballadors, amb l'objectiu de millorar la imatge que els turistes s'emporten del país. De fet, el principi és similar al de la campanya que el Govern va presentar aquesta setmana i que pretén sensibilitzar la població sobre la importància d'oferir un bon tracte als visitants, tenint en compte que el Principat és un país eminentment de serveis.

La qualitat del servei és, en aquests moments, el focus d'atenció dels hotelers, conscients que qualsevol revisió de les categories dels establiments ha de tenir en compte aquest factor. «Quan es va fer la primera classificació hotelera, fa deu anys o més, es va tenir en compte, principalment, la qualitat de les instal·lacions. Que és molt important, d'acord, però ara cal que al servei també se li doni la importància que li correspon», va assenyalar Azurmendi en declaracions a aquest rotatiu.

El portaveu dels hotelers reconeix l'esforç que van fer aleshores Administració i establiments participants: «En primer lloc, calia clarificar què és un hotel i de quins elements ha de disposar per ser considerat com a tal: tenir telèfon per comunicar i bany a l'habitació, etcètera». Per tant, va aclarir que no es tracta de «desqualificar» la feina duta a terme en aquells moments, sinó de fer un pas més i donar més importància relativa als serveis enfront dels equipaments i instal·lacions.

En aquest sentit, Azurmendi es va mostrar convençut que la qualitat als establiments hotelers andorrans ha millorat els últims anys. No obstant això, va admetre que «amb totes les traves existents, com ara les quotes d'immigració, és difícil superar aquesta qualitat de servei».

Millorar les condicions / Precisament en qüestió d'immigració, Azurmendi no és pas partidari d'una política «de portes obertes», ja que considera que les dimensions del país fan necessària la selecció de les persones que arriben. En canvi, sí que considera que cal oferir unes condicions als treballadors que facin atractiva la feina al Principat. «No es tracta només de les condicions econòmiques. Si volem atraure treballadors que no tornin al seu país de seguida que en tinguin l'oportunitat, hem de garantir que, a canvi de la seva feina, reben prou diners per viure i també que hi ha mesures de conciliació de la vida laboral i la vida personal i familiar», va puntualitzar el representant de les associacions hoteleres.

Amb un esperit molt semblant al de les manifestacions que ha fet, en altres ocasions, el ministre de Turisme, Claudi Benet, Azurmendi té molt clara l'equació: «Si volem personal de qualitat, hem d'oferir unes contraprestacions adequades».

Per millorar la qualitat, també cal, segons Azurmendi, invertir en formació: «Amb una petita part del que es dedica a comunicació externa, es podrien fer programes de formació bàsica, de mentalització dels que estan de cara al públic. Això també és comunicació, directa amb el turista».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT