PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Andorra Startup Challenge arriba a la seva segona edició

L’objectiu és identificar les millors solucions en últimes tecnologies

Per El Periòdic

Els premiats en la primera edició de l’Andorra Sports Startup Challenge.
Els premiats en la primera edició de l’Andorra Sports Startup Challenge. | ANDORRA BUSINESS

Andorra Research  & Innovation, Andorra Business i el Global Sports Innovation Center powered by Microsoft (GSIC), amb el suport de SPSG Consulting uneixen esforços per identificar les solucions més disruptives i les últimes tecnologies arreu del món a través de la segona edició de l’Andorra Sports Startup Challenge, un concurs d’empreses emergents en els àmbits de la millora de la seguretat i l’accessibilitat dels itineraris ciclistes, la sostenibilitat i l’impacte social en els esdeveniments esportius organitzats al país, la implicació i experiència dels fans i consumidors per a esdeveniments esportius organitzats al país (abans, durant i després de l’esdeveniment), els mètodes educatius mitjançant plataformes de gamificació i recopilació, visualització i anàlisi de dades per tal de crear un perfil 360°dels usuaris i turistes que visiten Andorra.

La directora general del GSIC powered by Microsoft, Iris Córdoba, va declarar que «esperem que aquesta convocatòria internacional d’innovació oberta ens ajudi a detectar solucions i tecnologies com les plataformes de dades de clients, l’anàlisi de dades o la realitat augmentada. Aquest tipus de solucions permetran a les entitats esportives d’Andorra relacionar-se amb els clients, conèixer les seves preferències i, al final, contribuir al creixement econòmic d’Andorra, així com continuar posicionant el país en el mapa de l’ecosistema d’innovació tecnològica esportiva».

 

Referent d’innovació

El ministre de Presidència, Economia i Empresa d’Andorra, i president d’Andorra Business, Jordi Gallardo va informarque «aquesta segona edició tornarà a demostrar que treballar conjuntament amb alguns dels millors professionals garanteix l’objectiu de trobar solucions innovadores per desestacionalitzar l’esport andorrà, l’oferta turística i, de retruc, impulsar l’economia del país. Tot això, amb unes premisses molt clares: sostenibilitat, lleialtat, seguretat i ús de Big Data. Com s’ha dit anteriorment, «la nostra col·laboració amb el Global Sports Innovation Center és un pas més per posicionar Andorra com a referent internacional en la indústria de l’esport i la innovació».

Per la seva banda, Hermann Winkler, fundador de Snow51 i guanyador del Concurs d’Startups d’Andorra 2021 va recordarque «guanyar el primer Concurs d’Startups GSIC Andorra de l’any passat va ser una experiència fabulosa per al nostre equip d’Snow51, i vam estar molt orgullosos i agraïts de rebre aquest premi per part del mateix ministre. Sobretot, el viatge a Andorra ens va donar una gran visió d’aquesta atractiva destinació esportiva; les reunions amb l’equip del GSIC i els responsables d’Andorra així com l’intercanvi amb empreses i empreses emergents participants han estat molt inspiradores. Puc animar a totes les empreses emergents ambicioses a participar en la segona edició. Sense importar el resultat final, segur que us beneficiareu d’aquest entorn professional i motivador».
D’altra banda, la convocatòria va començar ahir i acabarà l’1 de maig de 2022. Se seleccionaran fins a 10 projectes/empreses emergents com a finalistes. El guanyador tindrà la possibilitat de dur a terme un projecte pilot amb les parts interessades d’Andorra, la participació en un esdeveniment del sector juntament amb Andorra Business, allotjament i àpats més una visita turística per a dues persones durant cinc dies a Andorra, un any de subscripció gratuïta al GSIC powered de Microsoft i un any de subscripció gratuïta al Clúster Andorra. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT