PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Torna el Cirque du Soleil

L’esdeveniment generarà un impacte d’entre 20 i 21 milions d’euros a l’economia andorrana

Per Àlex Pont

Un número del darrer espectacle del Cirque du Soleil, al juliol del 2019.
Un número del darrer espectacle del Cirque du Soleil, al juliol del 2019. | Maricel Blanch

La companyia de prestigi internacional Cirque du Soleil torna a Andorra la Vella després de dos anys en què es va haver d’abaixar el teló a causa de les restriccions sanitàries de la pandèmia. Al llarg de tot el juliol, exceptuant els dilluns i els quatre primers diumenges del mes, els assistents podran presenciar l’esdeveniment a la carpa que s’instal·larà a la plaça de Braus, substituint la tradicional ubicació del pàrquing del Parc Central per afavorir més llocs d’aparcament a la parròquia. 

El sector hoteler i les agències comencen durant aquestes dues setmanes restants de març a preparar els paquets turístics que incloguin l’estada a un allotjament del Principat, el bitllet d’avió i l’entrada a l’espectacle Cirque du Soleil. En aquest sentit, el director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, va afirmar que «els locals podran gaudir de l’esdeveniment, però es tracta d’un acte enfocat a l’atracció dels turistes; per aquesta raó volem crear sinergies amb tota la xarxa turística del Principat, l’aeroport i el mateix Cirque». De fet, aquestes jornades d’espectacles provocaran un impacte d’entre 20 i 21 milions d’euros a l’economia, mentre que s’espera una despesa total «d’aproximadament tres milions d’euros», segons va aclarir Torres. A més a més, va informar que «entre el 50% i el 60% de les entrades totals es venen mitjançant l’acció dels paquets turístics», per tant, «hi ha bastant marge perquè els particulars puguin adquirir els seus tiquets».

Enguany, l’espectacle rep el nom de MUV i girarà al voltant de la figura del Dj i la música electrònica. Segons va assenyalar el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku «volem mantenir el concepte original de l’edició que s’havia d’haver estrenat el 2020». En aquest sentit, el Cirque s’inspirarà en els majors èxits de la música per conduir el públic al «frenesí col·lectiu», per la qual cosa s’espera un esdeveniment en què «la participació i la unificació del públic amb els acròbates sigui una dinàmica constant», va afegir Budzaku. Les actuacions de risc i les animacions complementaran el fil musical de l’edició amb una trentena d’artistes i un aforament de 5.000 persones que «hauran de complir la normativa sanitària vigent en el moment de l’espectacle», va indicar Torres. D’aquesta manera, es preveu que per cada representació hi hagi unes 3.000 places assegudes i les 2.000 restants visualitzaran i participaran en l’espectacle dempeus.

Pel que fa a les entrades, un dels fets diferencials d’aquesta nova edició és l’eliminació de la gratuïtat de les places sense seient, les quals tindran «un cost simbòlic de cinc euros», segons va explicar Budzaku. D’aquesta manera, la intenció d’Andorra Turisme és atorgar més valor a la funció i «fidelitzar els assistents» en un espectacle en què serà «imprescindible» la col·laboració amb el públic per completar l’acte. Seguint la mateixa línia, Budzaku va afirmar que «ens trobem en una nova fase de campanya de comunicació i comercialització i volem fer d’aquesta oferta un producte més exclusiu; per tant, ja no tornarem a oferir entrades gratuïtes en les pròximes edicions». Tot i això, el director d’Andorra Turisme va informar que de cara l’any que ve «s’està plantejant la possibilitat d’establir totes les places amb seient i suprimir les localitats dempeus amb preu reduït per l’edició del 2023».

Amb relació als preus, Torres va indicar que «es tracta de la mateixa tarifa que es va establir el 2019», amb un preu de 20 a 22 euros durant les representacions entre setmana i d’entre 23 i 25 euros durant les actuacions que es duguin a terme els caps de setmana. Finalment, durant la presentació del projecte es va tornar a posar en relleu la desestacionalització del turisme al Principat, el qual «gaudirà d’un augment considerable de les visites a la temporada baixa gràcies a aquest esdeveniment de fama internacional», va indicar Budzaku. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT