PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Índex de Preu de Consum del febrer se situa al 4,1%

Els productes petroliers passen del +31,9% el mes passat al +34,3%

Per El Periòdic

Imatge d'arxiu de la secció de verdures d'un supermercat.
Imatge d'arxiu de la secció de verdures d'un supermercat. | ARXIU ANA

La variació anual de l’Índex de Preus de Consum (IPC) corresponent el febrer del 2022 és del +4,1%, un fet que mostra com els preus s’han incrementat en un 0,5% respecte del gener. Tal com va publicar ahir el Departament d’Estadística, la inflació subjacent, que és la variació de l’IPC sense tenir en consideració els productes energètics i frescos, se situa al +2,1% en relació amb el mateix mes de l’any anterior.
L’IPC de consum mostra dos comportaments diferenciats. Per una banda, els preus dels productes frescos tenen un comportament alcista, ja que passen del +4,3% el mes passat al +5,6%. De la mateixa manera, els productes petroliers es comporten igual i passen del +31,9%, el mes passat al, +34,3%. El comportament d'aquests dos grups explica el nivell de l'índex. Per altra banda, la resta de productes mantenen una progressió més mesurada, fet que explica la diferència entre l'índex general i la inflació subjacent.

Pel que fa als països veïns, l'IPC avançat d'Espanya del mes de febrer del 2022 se situa al +7,4%. En cas de confirmar-se, augmentaria un punt i tres dècimes respecte a la variació registrada al mes de gener. Aquest increment és a causa d'un augment de la majoria dels seus components. Cal destacar, el creixement dels preus de l'alimentació i begudes no alcohòliques i dels carburants i lubricants. En cas de França, l'IPC avançat se situa al +3,6%. Si es confirmés, augmentaria set dècimes respecte al gener. Aquest increment de la inflació és a conseqüència d'una acceleració en els preus de l'energia (que inclouen els productes petroliers), els serveis, els productes manufacturats i els aliments. En cas contrari, hi ha el tabac que decreix i s'estabilitza respecte al mes de gener, segons van informar des de l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT