Escaldes-Engordany
El Congrés de Turisme de Neu tractarà la reactivació del sector
La nova edició comptarà amb més de 20 ponents internacionals
L’onzena edició del Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya, que tindrà com a lema Una nova mirada cap al futur i se celebrarà els dies 23 i 24 de març a Andorra, tractarà la reactivació econòmica del sector. Així ho van anunciar ahir en una roda de premsa a Madrid el director de Turisme, Sergi Nadal, i la cap d’Intel·ligència i Competitivitat del Mercat Turístic de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Sandra Carvao.
Organitzat pel Govern d’Andorra, el Comú de Canillo i l’OMT, el Congrés s’emmarca en les celebracions de l’Any Internacional del Desenvolupament Sostenible de les Muntanyes de les Nacions Unides. En aquest sentit, Nadal va destacar que «l’impuls de la transformació digital per a la reactivació del turisme és clau per al futur del sector». També, va posar en relleu el paper estratègic d’Andorra i va assenyalar que «per al país i, especialment, per a Canillo, com amfitrió, és un plaer tornar a acollir aquest esdeveniment de referència». Carvao, per la seva banda, va apuntar que «junts, hem de trobar solucions que aportin beneficis a les comunitats, vertebrades al voltant de la sostenibilitat i la innovació per assegurar un equilibri amb el fràgil entorn de les muntanyes».
La nova edició del congrés comptarà amb més de 20 ponents internacionals que exploraran solucions innovadores per al desenvolupament d’un turisme de neu i muntanya sostenible i s’espera la participació de més de 300 professionals del sector turístic, professionals de primer nivell i múltiples representants institucionals.
La inauguració de l’acte anirà a càrrec del cap de Govern, Xavier Espot, del secretari general de l’OMT, Zurab Pololikashvili, i del cònsol major de Canillo, Francesc Camp. Per abordar els principals temes, la trobada es dividirà en quatre sessions que debatran la transformació digital i el turisme del futur; la gastronomia i el consum sostenible; experiències innovadores en destinacions de muntanya; i la creixent demanda dels consumidors cap a la sostenibilitat de les destinacions.