PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Polarització al SEP sobre l’ús de símbols religiosos

Els afiliats defensen el dret a l'educació dels infants per sobre de tot

Per El Periòdic

Imatge d'arxiu d'uns alumnes en una classe.
Imatge d'arxiu d'uns alumnes en una classe. | SFGA/CEsteve

Dificultats de posicionament entre els docents respecte a la manifestació de símbols religiosos a les escoles. Aquesta és la conclusió extreta de l’enquesta anònima que va proposar el Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP) als seus afiliats una vegada es va fer oficial el projecte de llei que prohibirà els símbols religiosos a les escoles del sistema educatiu andorrà. 

Segons van informar en un comunicat, la visió dels afiliats que hi van participar parteix de la defensa del dret a l’educació dels infants per sobre de tot. A partir d’aquí la polarització sobre aquesta temàtica es va deixar palès que  una gran part va defensar els costums, la cultura i les tradicions del país i, per tant, no veuen malament una llei que prohibeixi l’ostentació de cap símbol religiós i van apel·lar a la laïcitat. D’altres van demostrar no tenir cap prejudici en relació amb la manifestació d’aquests símbols, ja que, per davant de tot, preval l’educació dels infants i joves del Principat. Una gran part dels afiliats va defensar la no ostentació d’aquests símbols fins a la majoria d’edat, a partir de la qual ja es pot decidir legalment de manera personal tot i treballar a l’escola pública andorrana. En aquest sentit, existeix l’opinió de no fer manifestació d’aquests símbols ni en alumnes ni en professorat. En l’àmbit general, els afiliats van reconèixer que és un tema difícil de tractar, però alhora, necessari.

D’altra banda, van fer referència a la defensa dels drets de la dona i de la igualtat de gènere i d’altres van indicar que aquest no és un tema sobre el qual el SEP hagués d’opinar. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT