PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Campanya per la tinença responsable d’animals

L’acció es farà durant aquest any i busca millorar la convivència

Per El Periòdic

La ministra Sílvia Calvó, ahir en roda de premsa.
La ministra Sílvia Calvó, ahir en roda de premsa. | SFGA/JAViladot

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, i el director del departament d’Agricultura, Josep Casals, van presentar ahir la nova campanya de comunicació per conscienciar i promocionar la tinença responsable dels animals de companyia. L’acció es desenvoluparà al llarg del 2022 i té la vocació d’abordar i tractar tots els aspectes vinculats amb la tinença responsable. “Abordem una campanya global per donar a conèixer a tota la ciutadania els drets i obligacions de la tinença amb la voluntat d’impulsar una millor convivència entre la ciutadania i els animals de companyia”, va explicar Calvó.

D’aquesta manera, l’acció busca, per una banda, sensibilitzar, conscienciar i informar a les persones que tenen un (o més d’un) animal domèstic de companyia del que comporta la seva tinença de forma responsable. Per un altre costat, s’informarà també a les persones que s’estan plantejant la possibilitat d’adquirir un animal domèstic de companyia per induir a la reflexió abans de fer-ho. “Cal que tota la ciutadania sigui conscient del que comporta tenir un animal de companyia, per assolir el nivell màxim de felicitat i benestar animal”, va afirmar la ministra.

Així, i sota el tema La teva mascota, la teva responsabilitat, es declinen un conjunt de missatges per acostar a la ciutadania al llarg de tot l’any 2022 els diferents aspectes claus vinculats a la tinença responsable. La campanya s’ha desenvolupat de manera coordinada i transversal amb les associacions animalistes i preveu la implicació dels centres d’ensinistrament, veterinaris i dels comerços de venda de productes.

Amb relació als formats, la ministra va detallar que es desenvoluparà i es difondrà amb diferents formats, segons cada temàtica. Tot i això es preveuen fer cartells, pòsters, tríptics, promoció als mitjans de comunicació, promoció a les sales de cinema, explicació a les escoles i promoció a les xarxes socials. Cada acció  de la iniciativa compta amb la col·laboració d’actors diversos en funció de les temàtiques amb la voluntat d’arribar a més segments de la població. La campanya abordarà cinc grans temàtiques (adopció, salut animal, seguretat i confort, civisme i gossos perillosos i potencialment perillosos) que es desgranaran en aspectes concrets.

PUBLICITAT
PUBLICITAT